Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
2012.05.31: AZ LD50.HU MÁTÓL READ-ONLY MÚZEUM. KÖSZÖNJÜK MINDENKINEK AZ ELMÚLT 11 ÉVET.



liquid

estee

9th

d4m4g3

LD50 e-könyv. Majd.
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

----------------
Ti, LD50 támogatók
 
Felhasználónév
Jelszó
 
MACHINE MUSIC

HARDERGENERATION (NINTH)

PLANETDAMAGE (DAMAGE)

NEGATIVE ART (ZERO)

SOUND OF JAPAN (CASE)

KULTBLOG

BEATS (SAJTOS)

101KLUB

LD50 @ LAST.FM


BLACK-HEAD AGENCY
 
 
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)
 
: : : : : :
 
2007. június 23., Szombat 12:07
Nekrológ egy halovány csatazajhoz
A napi céges robotot kívántam enyhíteni egy kis Side-Line hírgyûjtéssel, ám amit ekkor találtam, egy egészen elképesztõ történetté fejlõdött kis utánnyomozásom során. Ha most pakolnám ki a heti darkelectro-t, az egyik bekezdés így festene:

Szerzõi jog megsértése miatt leállították a Battlenoise! címû, a martial industrial fejlõdéstörténetét 330 oldalon keresztül bemutató, lengyel-magyar közös kiadásban megjelenõ könyv terjesztését. Az esetet a következõképpen kommentálta a sértett Albin Julius a Der Blutharsch-ból: "Az engedélyem nélkül használtak fel fényképeket és fotókat. Egyszerû jogsértõ cselekedet, amit nem tolerálok!" Egy másik sajtóhírben Julius a következõt mondja: "A jogsértés miatt arra köteleztük a War Office Propaganda kiadót, hogy azonnal szüntesse be az értékesítést és a terjesztést!

Eléggé meglepett ez a váratlan esemény, fõleg, mivel egy korábbi hírblokkban már hírt adtam a kiadvány elkészültérõl. Ott azt is megemlítettem, hogy a magyar szál nem mást jelent, mint PHJ-t, a Mozgalom nevû undergound kulturális jelenség fõkolomposát, akinek írásait jómagam is gyakran olvastam a neten.

Ezek után nekiláttam kideríteni, egészen pontosan mi lehet a háttérben és meglepõ adalékokra leltem. A tovább mögött olvasható szöveget a martial industrial és minden halálelektronikát kedvelõk körében jelentõs kiadónak számító osztrák Steinklang Industries tesvérkiadója, az Ahnstern tette ki myspace blogjára június 21-én.

Lehet rágódni rajta és levonni a szükséges konzekvenciát, ami bõven túlmutat azon, hogy bezúzattak egy szar könyvet.
[ A Steinklang Team levele ]

Ez a levél kizárólag a terjesztõinknek és néhány együttesnek lett elküldve, hogy elkerüljük a népharagot.

Kedves Barátaim,

Bizonyára hallottatok már páran a Battlenoise! címû könyvrõl, egyesek talán már meg is rendelték. Ez az e-mail arra szolgál, hogy egyértelmûen napvilágra hozza a könyvben rejlõ azon veszélyeket, amik a zenénket és a színterünket fenyegetik.

A rövid konklúzió:

A Steinklang, jómagam, valamint a többi elõadó, akiket ebben a könyvben megneveztek, teljes mértékben elhatárolódunk annak tartalmától és nem kívánjuk, hogy bármilyen formában is összefüggésbe hozzák a mi és az általunk propagált elõadók nevét ezzel a kétségbe vonható szándékú munkával kapcsolatban.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire jelent olajat a tûzre ez a könyv olyan emberek szemében, akik eleve ártani kívánnak a színtérnek és alá akarják ásni mûvészeink becsületét. Ennélfogva kötelességünknek érezzük e szerencsétlen könyv nyílt elítélését. Tehát ha eddig a könyv terjesztésén gondolkodtatok, kérlek tegyetek egy szívességet a színtérnek és ne tegyétek!

"Közösségünk" elsõ bátor tagja pont az a War Office Propaganda (szerk.: idõközben nevet váltott, most Rage In Eden) volt, amely társkiadóként jegyezte a könyvet. Reinhard recenzióját (szerk.: lásd lejjebb) olvasva a WoP azonnal leállította a könyv terjesztését, holott jelentõs anyagi veszteséget volt kénytelen elszenvedni emiatt. Igazi elkötelezettség ez céljaink iránt! Itt mondok köszönetet ezért a bátorságért és lojalitásért, amit a színtér iránt tanúsított!

Köszönöm a figyelmeteket és támogatásotokat,
A Steinklang csapata

PS.: pont amikor befejeztem e levél megírását, érkezett a hír, miszerint Albin Julius (szerk.: Der Blutharsch) bezúzatta az összes példányt, mivel a könyv szerzõi jogokat sértett. Múlt szombaton Reinhard (Stahlwerk 9) kézhez kapott egy promóciós példányt, az eredmény pedig (ahogy azt sejteni lehetett) bezúzatás lett. Kérlek olvassátok el az alant közölt recenzióját és néhány általam hozzáadott, konkrétabb gondolatot. Reinhard sok-sok pozitív visszajelzést kapott, miután közzétette írását a myspace-en. Sokan, magánszemélyek és terjesztõk ígérték meg, hogy nem veszik meg a könyvet, akárcsak számtalan recenzáló, akik hangos egyetértésüket fejezték ki a könyv kapcsán és megígérték, hogy hasonlóképpen fognak írni a kiadványról.



[ Reinhard recenziója: ]

Szégyen-gyalázat

Nemrég lettem büszke tulajdonosa a heroikus címû Battlenoise!, a lengyel-magyar koprodukció eredményeként létrejött martial industrial enciklopédiának. Vajon mi a franc köze lehet a 'battle' és a 'noise' kifejezéseknek a martial industrialhoz, tettem fel magamban a kérdést. Komolyan, ennyire rá kell most pörögni a világháborús klisékre? Germán betûtípus, terepmintás borító és szépiázott fotók??? Elsõ ránézésre ez a könyv egy összeszerelési gépkönyv egy 1944-es Tigris tankhoz. Nos, azért az embernek tudnia kell, mit vett, úgyhogy nekiláttam az olvasásnak.

Persze rögtön a STAHLWERK 9-et kerestem és elég hamar rá is találtam két recenzióra. Itt kell, hogy megjegyezzem, minden együttesnév félkövér betûtípussal lett kiszedve. De nagyjából ez is volt az egyetlen dolog, ami kvázi kötõdött a koncepcióhoz. Viszont egy pillanatra sem fedezni fel alfabetikus, vagy kronológiai sorrendiséget az elõadók/projektek listájánál. Ha egy bizonyos elõadót akarsz megtalálni, jobb esetben a fél könyvön kell átrágnod magad, hogy megtaláld. Az együtteseket random és önkényes rendezõelv szerint mutatja be, a recenziók értelmetlenül lettek összeválogatva, a képekhez pedig egy nagy lámpa fénye is alig-alig elegendõ, hogy lássuk õket.

Mit ne mondjak, e könyv olvasása alatt furcsa gyanú kerített hatalmába és ez az érzés egyre csak erõsödött az idõ múlásával, egyre rosszabb gondolatok kíséretében. A Battlenoise! nem egy objektív enciklopédia. Cserébe nem több egy õrült drága reklámanyagnál, ami egy magyar srác, PHJ (könyörgöm, hol a pokolban olvasható a teljes neve a csávónak???), az õ furcsa projektje, a KRIEGSFALL-U, valamint az õ összes sideprojectje számára készült. Hiszen miért van az, hogy ezek a kvázi ismeretlen formációk egy lapon vannak emlegetve olyan, a mûfajon belül korszakalkotó elõadókkal, mint a LES JOYAUX DE LA PRINCESSE, vagy a DER BLUTHARSCH? És vajon miért szerepel az összes ilyen kis banda tagjai között Mr. PHJ? Miért van annyi KRIEGSFALL-U dalszöveg a könyvben, mint WAPPENBUND? Egyébként ki a franc vesz egy könyvet dalszövegek miatt, amikor azokat úgyis leközlik itt-ott?

De ami igazán feldühített ezen az óriási MOZGALOM-flyer akaratlanul is humoreszkszerû darabjain túl is, az az a tény volt, hogy egyáltalán, semmilyen formában nem kérdezték meg, hogy akarom-e, hogy mint STAHLWERK 9 szerepeljek a könyvben, és nem kértek semmilyen információt tõlem a projekttel kapcsolatban. Gyanítom, hogy nem kevés banda járt így.

Azért, hogy levonhassam a végkövetkeztetést és mindvégig objektív tudjak maradni, feltettem a kérdést: kinek van erre szüksége egyáltalán. 6 pontba szedtem az okokat.

1. Ha értek ehhez a fajta zenéhez, eleve ismerem ezeket az elõadókat és az összes számomra ismeretlen együttes valamilyen módon összefüggésbe hozható Mr. PHJ-vel.

2. Ha nem ismerem eléggé ezt a zenét, olyan könyvre van szükségem, amelyben kronologikus és ABC-sorrendben (egyszóval: logikusan) találhatom meg az információkat, gyorsan. Erre ez a könyv teljesen alkalmatlan.

3. Nincs CD-melléklet, hogy igazán megismerhessem ezt a zenei világot.

4. Rengeteg nyelvtani és helyesírási hibát fedeztem fel. Nem lehetséges, hogy a készítõk hanyag és kiegyensúlyozatlan munkát végeztek? Nem lehetséges, hogy a cél néhány ismeretlen magyar zenei projekt bemutatása volt csupán???

5. A valóban érdekes rész – a stílus története – mindösszesen hat oldalt kapott. A koncertbeszámolók, banda recenziók, dalszövegek száznyolcvanat (!!!).

6. A könyv baromi drága, ha a tartalmát nézzük. 20 Euróba kerül (szerk.: jóval drágábban is árulták). Összehasonlításképpen: a Looking For Europe címû könyv, amely egy zseniálisan megírt enciklopédia (a kifejezés itt helytálló!) mindössze 18 Euróba kerül. És ha többre vagy kíváncsi, közel hasonló áron egy négylemezes CD-válogatást is megvehetsz, fantasztikusan igényes borítóval.

Végezetül el kell, hogy mondjam: ez itt csupán az ismeretanyag hézagos és esetleges felhalmozása (Kinek van szüksége recenziókra egy ilyen könyvben? Eleve ismerem ezeket a lemezeket, vagy pedig haszontalanok számomra.), rosszul vagy hiányosan feltérképezett együttesekkel, képanyaggal, amit alig lehet látni, és amelynek egyébként sincs a legcsekélyebb mértékben sem értelme. Ami kritikusan rossz a könyvvel kapcsolatban, hogy (különösképpen értem ezt a külcsínre) számos elõadót jobbos ideológiákhoz köt (már megint!), pedig egyáltalán nem oda tartoznak és nem is akarnak ott mutatkozni. Mr. PHJ tulajdonképpen semmi jót nem tett a martial industrial színtér javára.”



[ A Steinklang itt még hozzáfûzi: ]

Reinhard soraihoz egy fontos részletet kívánnék még hozzátenni. A könyv a megbecsülendõ elõadók méltatása közepette ilyet állít, közvetlenül az egyikkel kapcsolatban:


"Azt, hogy mások anyagain kollaborál, magyarázhatjuk azzal a ténnyel, hogy xxxxxx (a mûvész) dícsõíti azt a horvát államot, amely ugyan relatíve független volt a második világháború alatt, de gyakorlatilag folyamatosan háborúban állt, valamint dicsõíti annak prominens jobboldali usztasa vezetõit, Dr. Ante Pavelicet és Dr. Mile Budakot. Egyfajta túlzott heroizmust lát ebben a korban (1941 és 1945 között) és képes egyfajta panteont kialakítani az xxxxxxx-en (együttesén) belül, hasonlóan a színtér más együtteseihez képest."
Battlenoise! S. 78f


Mile Budak és fõként Ante Paveliæ egyértelmûen a Második Világháború legkeményebb háborús bûnösei közé tartoznak. Részleteket itt olvashattok róluk angolul:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ante_Pavelic
(szerk.: itt egy link magyarul)

IDÉZET VÉGE

LINKEK:
Az eredeti myspace blogbejegyzés
War Office Propaganda
Steinklang Records
| 145 hozzászólás © TERYAL
<<< [10] 9 8 7 6 5 4 3 2 1 >>>
Hozzászólok
ctrl   2007. június 30., Szombat ( 18:01 ) #144
Regisztráció időpontja:
2006. február 2.
Üzenetek száma: 5
nem tudok most visszaolvasni, hogy valaki linkelte-e már, és valószínûleg sokan látogatjuk a gothic.hu-t is, de azért: PHJ véleménye .
chemi.kali   2007. június 29., Péntek ( 22:49 ) #143
Regisztráció időpontja:
2005. november 21.
Üzenetek száma: 973
Vajóban totál értelmetlen vaktában lövöldözni a témával kapcsolatban...én pl. nem olvastam a könyvet (folyamatban van egy példány beszerzése) és így reáltalan amit összehordok a dologgal kapcsolatban. Nem is meglepõ, h olyan sokrétû vitaforrás a dolog, hiszen írottan, kimondottan nem jellemzõ ennek kitárása...errõl inkább hallgatni szeretnek az illetékesek...talán mert érzik a megnem/félre/értettség,-értelmezhetõség súlyát, vagy azt ami azzal jár ha felszínre dobnak vmit, ami hogyismondjam: személyügyük. és nem egy "enciklopédia". És sebezhetõ nagyon és kiforgatható. Átformálható bármi mássá. Fõleg olvasatlanul.
Nehéz ideaalkotásokat megérteni úgy, ahogy azokat leközölni kívánták. Hiszen mindenkinél más traumákhoz és kezelésükhöz kötõdnek -az ezekben való életvitel hite -és van akinél semmihez. És akinél semmihez, azok tényadatok és a történelmiség halotti köntösében tetszelgõ eltakart (magán)ideológiával vádolhatják a szerzõt és lehet ebben nekik is megvan a maguk igazsága ezzel.
Érdekesmód viszont pl. a DIJ könyv esetében mindezek a szubjektivitások, gondolatiságok nem okoztak ilyenmódú felháborodásokat.
Vajon miért?
Mostanában pedig mondhatni nem olyan szûk rétegirányzat, hanem elterjedtebb....
Mi a válasz a miértre? van-e?
kurremkarmerruk   2007. június 29., Péntek ( 03:18 ) #142
Regisztráció időpontja:
2007. június 29.
Üzenetek száma: 3
''info
Na igen, még ez maradt ki az adatokból:

A 100.000 kar. / 80 oldalas esszébõl 5776 kar. / 4 oldal foglalkozik a magyar színtérrel. PHJ zenekara a Kriegsfall-U. Két affiliált zenekar a Zebaoth (nem PHJ személyében!) és LIGHTCORN. A többi megemlített zenekar s elõadó mind ismeri PHJ-t persze (kisország, ugyi) de nem PHJ zenekarai azok, hanem télleg neves bandák, s ez nem vicc:

szigorúbban martial:

K-U: Cold Spring neves angol

Larrnakh: több külföldi megjelenés (hm... bocs, G, most más kiadók nem jönnek be, Bazs segíthet! kösz. WOP? talán?)

Sturmast: CMI (neves skand.)

nem szigorúan martial, nem martial:

Cawatana: Eis & Licht (neves német?) és más neves kiadók!!!
jól ismert és elismert nemzetközileg is a banda! a srácok télleg hipermenõk ;)

Our God Weeps: Hau Ruck! (neves osztrák)

Zebaoth: eddig csupán Magyarországon, de mivel õ az OGW is, ezért hát...

Dark Water Memories: MDP, WOP -- egyik többé már nem neves német (volt), másik mostanában NAGYON neves lengyel ;)

That's all, folks! Erre a néhány honfira legyünk büszkék! (na jó, álszerlény vagyok, én is köztük vagyok...). Emiatt a néhány banda miatt kár patáliát csapni. Nem égessük mink aztat a Nyugatot, hanem csak utat verünk a többieknek, ugyi!

Talán az azért kár, hogy kimaradt a könyvbõl (az elemzõ részbõl, asszem a reviewban benne van) az Actus meg a Scivias, akik szintén jól ismertek külföldön... (Eis & Licht, meg nemtommi)
kurremkarmerruk   2007. június 29., Péntek ( 02:56 ) #141
Regisztráció időpontja:
2007. június 29.
Üzenetek száma: 3
''info
(folyt.)

Véleményem a színtérrõl és sikamlós veszélyekre kikacsintgató témáiról:
Amikor annak idején Legendary Pink Dots lemezeket mentem kölcsönkérni egy ismerõsömhöz és õ nevetve mutatott egy NON lemezborítót, melyen SA újoncok "tornaórája" (kb.) volt látható, kicsit megijedtem. Azóta elolvastam a DIJ könyvet (by Robert -- sajnos barom létemre hagytam, hogy kirabolják a kocsimat amiben a kedves barátomtól kölcsönkért könyv feküdt-- még egyszer sajnálom, M!), és kicsit tágabbra nyílt az agyam, nem ugrok be egybõl az ilyen jellegû ábrázolás- és kifejezésmódnak, amely a színtéren gyakori (az igaz, hogy Mr. Boyd Rice nem a legautentikusabb forrás, ha a nézetrendszer egy igazi képviselõjét keressük).
Azt gondolom, hogy a háború/harc/küzdelem/stb. témája nagyon sokrétû, és ebbe beletartozik a II. VH is, annak minden vorzalmával, torzulásával, és hétköznapjával (mondjuk, milyen lehetett a pápának Hitlerjunge-nak lenni???). A dolgok nem feketék s fehérek. Azért még annyit hozzátennék, hogy nem vallok sem szélsõbaloldali sem szélsõjobboldali nézeteket, és akármennyire is közhely talán, az arany középút szerint élek (ahogyan édesapám tanított, Isten nyugosztalja). Vagy másképpen szólva a pluralizmust támogatom minden téren. (Egyébként mérsékelt pacifista is vagyok.)
Összességében a színtér zenekarai fontos üzenetet visznek az emberek felé, melynek a lényege éppenhogy a pluralizmus gyökereivel rokon talajban nevelkedett, és azt mondja, hogy gondolkodj, hogy gondolkodj sokrétûen. PHJ könyve ezt az oldalát talán egészen jól megragadja a problémának. Amennyiben ezek a zenekarok és egyéb megnyilvánulási formák szélsõséges nézeteket képviselnek - akár figyelemfelkeltõ célzattal akár szívbõl szólóan -, azoknak egyformán helye van egy cenzúramentes világban. A cenzúra itt nem központosított, hanem diffúz, mégis mûködik, amint a mell. ábra mutatja. Nem hiába mondta Tocqueville amerikai látogatása után: "A demokrácia a többség zsarnoksága". (hm. ez most talán nem tartozott ide...). Ezért is voltak dühösek sokan külföldön azok, akik nem kaphatták meg a könyvet (még egyszer: http://www.heathenhideout.com/viewtopic.php?t=1099). Éretlmes embernek tartják magukat, szerettek volna véleményt alkotni.


Véleményem a vitáról:
PHJ igazán megnyilatkozhatna ezen a fórumon is (ezt felé is kommunikálom), hogy válasszal szolgáljon az itt újonnan (a nyilatkozatával kapcsolatban is) felvetettekre, esetleg, ha valakinek volna ideje összeszedni a kérdéseket.

A számomra legszimpatikusabb hozzászólók több másik mellett: zann, balazs

S végül szerepeljen itt néhány tényadat, a félreértések feloszlatása végett.
A kezemben az angol nyelvû könyv, tehát lássuk...


-- A könyv kb. 250.000 karakter és durván 230 oldal (a képoldalakon kívül).
-- A zenekarok történetét taglaló esszé összességében 100.000 karakterre és 80 oldalra rúg a bevezetõvel együtt.
-- A következõ szavak és elõfordulási rátájuk érdekes adatokkal szolgálhat:

(A könyv össz. kb. 40-45.000 szóból áll, az esszérész kb. 20.000 szóból)


-- "Fascist" és képzett alakjai: 18 elõfordulás
-- "Nazi" és képzett alakjai: 11 elõford.
-- "right wing" és képzett alakjai: 2 elõford.
-- "totalitarian" és képzett alakjai: 10
-- további hasonlóan sikamlós szavak (becslésem szerint): kb. 20-30 elõfordulás

Hangsúlyozom, hogy egyáltalán nem vagyok bolondja a fenti szavak által sejthetõ témának, és csupán egy tényadatot közlök.
Talán nem utalnak semmire az adatok, talán mégis jelentenek valamit. Mindenki maga döntse el. Azonban a vaktában lövöldözés helyett támaszkodjunk adatokra. Én úgy kívántam segíteni, ahogyan a legegyértelmûbbnek tûnt.

Kálmán
kurremkarmerruk   2007. június 29., Péntek ( 02:54 ) #140
Regisztráció időpontja:
2007. június 29.
Üzenetek száma: 3
''info
No, itt az ideje, hogy én is hozzászóljak.

Én vagyok az angol nyelvû Battlenoise! fordítója.

Amikor megkaptam a munkát, úgy gondoltam, nem lesz több, mint egy túl idõ- és munkaigényes vállalás, de késõbb gyorsabban és könnyebben ment, mint ahogyan azt vártam. Jó volt elolvasni végre a könyvet is és többet megtudni a zenekarokról, melyeket én is hallgatok (sok-sok egyéb elõadó mellett).
A munka azért volt kedves nekem, mert egyrészt rengeteg idõmbe került, másrészt az elsõ ilyen hosszú terjedelmû irodalmi anyag, amit fordítok (eddig fõként szakszövegeket gyúrtam ilyen hosszú terjedelemben). Ha hibás a fordítás (melyrõl nem vagyok meggyõzõdve, s melybe ugye a tipográfiai hibák mindig becsúsznak) akkor azokat a hibákat meg lehet mutatni. Rosszul esett St9 review-ja (ezt meg is írtam a már talán ismert válaszomban), mert nem hozott tényeket, csak azt írta, hogy rossz a nyelvtan, meg ilyen puffogtatások. Hogy rossz-e a nyelvtan, mindenki döntse el maga. Szókészletileg talán a zenei kifejezések közt lehetnek monotóniák, ismétlõdések, hiszen a zenei újságírás külön kunst, melynek nem vagyok valami nagy mestere. Én egyébként elég régen vagyok az "iparban" és a könyvet újraolvas(gat)va nem nagyon találtam szarvashibát. Itt kell megjegyeznem azonban, hogy találtam a könyvben olyan kinyomtatott rlészeket, melyekbe a legutolsó lektorálás javításai már valami hiba folytán nem kerültek bele, sajnos. Lehet, hogy ST9 ezekre gondolt?

Véleményem a könyvrõl:

-- a könyvnek vannak erényei:
# az elsõ ilyen mû a szcénában (hiszen a 4cd-s kiadvány inkább a neofolkkal foglalkozik), ezért is várták annyira külföldön, csak olvassatok bele a Heathen Hideout fórumba ( http://www.heathenhideout.com/viewtopic.php?t=1099)
# szubjektív (ez szerintem erény -- ld. pl. a már említett DI6 könyvet)
# tényleg lehetett volna egy kiindulópont, mint az író is hangsúlyozza, azok számára, akik most ismerkednek a mûfajjal. Nem lett. Nem lesz. Lehet, hogy született volna azután egy következõ, átfogóbb könyv más tollából, vagy egy pontosabb, vagy egy óvatosabb, vagy a "definitive martial industrial encyclopedia". Ezt ki kellett volna várni.

-- a könyvnek vannak hátulütõi:
# az egyik ilyen, hogy olyan témával foglalkozik, mely maga is több oldalról támadott és vitatott
# a másik pl. hogy talán tényleg túl sok hangsúlyt helyez a zene ideológiai oldalára. Félreértés ne essék: nem csak totalitárius ideológiákról beszélek itt, hanem az ideológia eredeti értelmében, tehát nagy hangsúlyt fektet a zenében fellelhetõ vagy fellelni vélt mondanivalóra, üzenetre, gondolat- és érzésvilágra. Mint tudjuk, ez nem feltétlenül precízen vizsgálható terület. Azonban az író mindent megtesz ennek érdekében: tényeket próbál felsorakoztatni (pl. látható, hallható és olvasható bizonyítékokat, lemezborítót, szövegeket, nyilatkozatokat, zenébe bevágott sample-öket, stb.). PHJ egyébként történész, és talán ezért esett ebbe a "hibába", mint egyébként az általam ismert szinte minden történész...
# tényleg vitaindító mû, csak az a kár, hogy a legtöbb ember már elolvasása elõtt vitázik róla, s így nem is a könyvrõl vitázik valójában, hanem a Battlenoise! jelenségrõl.

Az író büszke lehet arra, hogy Battlenoise! jelenséget hozhatott létre. Nem hiszem, hogy célja volt egyébként.

(folyt. köv)
hannibal.lecter   2007. június 28., Csütörtök ( 12:59 ) #136
Regisztráció időpontja:
2004. május 24.
Üzenetek száma: 17
fuck off
én egyszer láttam egy olyan embert, akinek volt blood axis pólója, és azon szerintem nácis ábra volt.
akkor én most náci vagyok?
nem-nem. mert, ha itt most beárulom, akkor ellen-náci vagyok.
vagy mi vagyok?
hannibal.lecter   2007. június 28., Csütörtök ( 12:31 ) #134
Regisztráció időpontja:
2004. május 24.
Üzenetek száma: 17
fuck off
ez komoly?
mi folyik itt?
kindergarten?
(csak úgy, "martial-osan"...)
apmd   2007. június 28., Csütörtök ( 10:46 ) (#129) #130
Regisztráció időpontja:
2007. április 16.
Üzenetek száma: 1389
zann (#129) írta:
nagyon nem kéne ezt.


Csak nem szeretem, ha téves információk keringenek a világban...

A vitába nagyon nem akarok belefolyni, mindenkinek van egy kis igazsága, de a kicsinyesség, az egoizmus, a szánalmas visszavágás kísérlete (mindkét fél részérõl*) engem is eléggé bosszant.


(*a két félnek én fõleg Albint és PHJ-t tekintem, mindenki más csak mellékszereplõ)
<<< [10] 9 8 7 6 5 4 3 2 1 >>>

:(


Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in szükséges. Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision