Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
2012.05.31: AZ LD50.HU MÁTÓL READ-ONLY MÚZEUM. KÖSZÖNJÜK MINDENKINEK AZ ELMÚLT 11 ÉVET.



liquid

estee

9th

d4m4g3

LD50 e-könyv. Majd.
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

----------------
Ti, LD50 támogatók
 
Felhasználónév
Jelszó
 
MACHINE MUSIC

HARDERGENERATION (NINTH)

PLANETDAMAGE (DAMAGE)

NEGATIVE ART (ZERO)

SOUND OF JAPAN (CASE)

KULTBLOG

BEATS (SAJTOS)

101KLUB

LD50 @ LAST.FM


BLACK-HEAD AGENCY
 
 
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)
 
: : : : : :
 
2006. augusztus 7., Hétfő 17:03
ANGELSPIT interjú! (The Dose #0)

Sydneyben ébred újra a cyberpunk az ANGELSPIT alkotói társulásban. A független magazinokkal foglalkozó Zoog (képen balra) és a hajbõvítõ mûvész (és designdíva) DestroyX (képen jobbra) állt össze, kommandójuk erõsítõket pukkant ki egymás után fesztelen nagy jókedvükben, õk maguk pedig a Sheep on Drugs és a Lords of Acid találkozása egy új korszakban. Muszáj volt elbeszélgetnünk velük.

Az interjút készítette d4m4g3, fordította sick.reality
A képeket Paul Ward készítette.
Az interjú eredetileg a THE DOSE magazin nulladik számában jelent meg.

Hamarosan indul a Crash Frequency válogatáslemezzel kapcsolatos nyereményjáték, figyeljétek az oldalt a részletekért!
R. U. Sirius, ellenkulturális ikon és igazságprédikátor egyszer azt mondta: A cyberpunk az, amit a cyberpunkok hallgatnak. Hogyan határoznátok meg most, 2006 elején a cyberpunkot és hogyan valósítja meg az ANGELSPIT ezt az elképzelést?
ZOOG: Számunkra a cyberpunk egyfajta ’csináld magad’ hozzáállást képvisel a mûvészeten keresztül, a technikát használva fel a fennálló állapot ellen. A technika a motiváció és nem az elodázás eszköze. Ezért a technika gyakran válik a zene és az alkotás alapjává és középpontjává – bár eredetileg nem ez a célja – és ezzel az alkotói kifejezés eszközévé.


Mennyire fontos számotokra a stílus és a csillogó cyberkülsõ, mennyire értetek egyet a stílus a tartalom elõtt mondattal?
ZOOG: Az esztétika területén tevékenykedünk, tehát sok figyelmet szentelünk a stílusnak. Ez nem jelenti azt, hogy a munkánkat ne töltenénk meg tartalommal a zene, a szövegek és az esztétika szempontjából is – nagyon figyelünk a részletekre.
DESTROYX: Számunkra ezek a dolgok mind szorosan összekapcsolódnak. Nem könnyû elválasztani a külsõségeket a zenétõl, ezért sokat foglalkozunk a részletekkel mind a zene, mind a mûvészi munka, mind a zenekari megjelenés tekintetében. Egy banda megjelenési formája erõsen befolyásolja, hogy a közönség hogyan fogadja be a zenét.


Melyiket részesítitek elõnyben: ez elsõ generációs Mirrorshadeses cyberpunkot, ami a virtuális valósághoz, kibervilághoz, városdzsungelekhez és az JÉGhez kapcsolódik vagy a másodgenerációs CP-t, ami a társadalmi behatásokkal, nanotechnológiával, politikával foglalkozik és folyamatosan elválik a korábbi punkos hozzáállástól?
ZOOG: A kettõ keverékét. Hogyan is lehetne elválasztani a politikai jellegû tevékenységet a punk hozzáállástól?
DESTROYX: A technikát használjuk fel a zene mögötti hajtóerõként. Ezzel teremtjük meg a zenét, a technika társadalmi hatásai pedig számos dalszövegünk alapját alkotják.


Milyen erõs az ausztrál cyberpunk közösség, kik a kulcsszemélyiségek, kik alkotják a fõbb közösségeket, hova járnak szórakozni és milyen különleges ausztrál CP könyvekre és filmekre lehet ráakadni?
ZOOG: Ausztrália lakosságának méreteibõl fakadóan a cyberpunk inkább egyfajta hatás, semmint szubkultúra. Nagy mértékben összefonódik a goth industrial közösséggel és az avantgarde mûvészeti szcénával is.
DESTROYX: Létezik Sydneyben egy MechAnarchy nevû mûvészeti kollektíva, akik cyber showkat és kiállításokat rendeznek zenekarokkal, mûvészeti alkotásokkal, robotikával, divattal és interaktív elektronikus berendezésekkel. El sem lehetne felejteni emellett Stelarcot, a poszthumán performance mûvészt és a Severed Headset, a cyber-elektronikus zene eredeti alapítóit.


A Which part of fuck off don’t you understand? a jelmondatotok és a zenéteket ismerve, valamint korábbi interjúitokat olvasva ez érthetõ is. Honnan jön a szorongás, mi az elsõ három dolog, amit elpusztítana a haragotok, ha ráösszpontosíthatnátok azt?
ZOOG: 1) John Howard (Ausztrália miniszterelnöke, egy gyenge, bárgyú, kapzsi kapitalista) és George W. Bush (nyilvánvaló okok miatt) 2) A televízió – az agymosás és az emberi lélek megtörésének leghatásosabb formája, valamint 3) A fogyasztói társadalom – az embereket egészségtelenül versengõvé, elidegenülõvé, ötlettelenné és boldogtalanná teszi. Elégedetlenné válnak önmagukkal szemben az emberek miatta, ahelyett, hogy lehetséges ideált és képet szolgáltatna arról, milyenek lehetnének.


Hogyan vált a Nurse Grenade ötletbõl EP-vé? Hogyan jutottatok el a zenehallgatástól és partizástól odáig, hogy a saját zenéteket alkossátok meg?
ZOOG: Mi így együtt mindig is kreatívak voltunk – régebben magazinokat készítettünk és terjesztettük is õket egy ideig. A zenekészítés volt a következõ lépcsõfok.
DESTROYX: Úgy döntöttünk, felveszünk pár dalt és a Nurse Grenade lett az eredmény.


Görcsösen visongó lányvokál, riffekkel töltött elektronika, dübörgõ ütemek – az ANGELSPIT zenéje határozottan a CP2020-s Johnny Silverhand képi világára emlékeztet és úgy hat, mint számos más dühkezelési problémákkal rendelkezõ banda, például a RevCo, Sheep on Drugs, Thrill Kill Kult egyfajta szervesen összefüggõ egyvelege. Kik (és mik) voltak és vannak jelenleg a legnagyobb hatással rátok?
DESTROYX: Kedvenc zenekaraink és legfõbb hatásaink a Sonic Youth, a Skinny Puppy és természetesen pár másik banda a Crash Frequency-bõl, mint a Stark vagy a Tankt. Számos ’80-as évekbeli zenét és zörejt is hallgatunk, például a Convertert, a Navicon Torture Technologiest és a Haus Arafnát.



Hogyan néz ki egy szokásos, energiától duzzadó ANGELSPIT fellépés?
ZOOG: Két nagyon dühös ember ugrál körbe vocoderekkel és thereminnel játszadozva és mindenféle effekteket használva zörejeket hoz létre. Néha háttérképeket alkalmazunk, néha nagy háttérfüggönyöket, néha pedig bizarr táncosokat. Az egész a dührõl, a káoszról és az energiáról szól.
DESTROYX: Egy hatalmas standon pedig a kórházi világ által ihletett kiegészítõink és a szokásos egyebek, például CD-k, kitûzõk, kötések kerülnek bemutatásra.


Az ANGELSPIT álomfellépése az ideális közönséggel, technikával és látvánnyal. Írjátok körbe!
ZOOG: TECHNIKA: Sok-sok lángoló cucc.
LÁTVÁNY: Hatalmas robotok járkálnak körbe a tömegben, vért spriccelve az emberekre (a Survival Research Labsre gondolok). A szomszédos teremben a show elõtt performansz kerülne megrendezésre, a falakat pedig mûvészeti kiállítás ékesítené.
HELYSZÍN: Elhagyott orvosi kutatóintézet. Mintha egy rémisztõ film díszletei között mászkálnánk.
SZÍNPAD: Még több tûz. Rengeteg moduláris szintetizátor (tûz nélkül), ritka elcseszett látvány, tíztagú zenekar (sok dobos és ütõhangszeres). Japán Butoh táncosok.
...és még több tûz.


Az elsõ anyagotok, a Nurse Grenade egy erõteljes, zajos, haraggal és ötlettel telített kislemez. Úgy döntöttetek, hogy a weboldalotokon adjátok ki MP3 formátumban, kiegészítve a Crash Frequency bandák által és az õ dalaikból készített remixekkel is (a CF a meghatározó ausztrál goth/industrial zenekari közösség). Miért az MP3-at választottátok és nem a hivatalos, törvényes és kifizetõdõbb utat?
ZOOG: Ez volt a legegyszerûbb és leggyorsabb módja, hogy eljuttassuk a zenét az emberekhez. Ha valaki nem engedheti meg magának anyagilag, letöltheti ingyen. Ha valaki megvenné, megteheti a website-on kívül vagy egy fellépés alkalmával.


Zenekarként és a zeneipar részeseiként mi a véleményetek az MP3-ról és a fájlmegosztásról? Jó, rossz vagy valahol a kettõ között található ez inkább? Használtok fájlmegosztó programokat, hogy bandákat hallgassatok és új zenékre akadjatok? Fenntartható módszere annak a letöltés és megosztás, hogy kapcsolatba kerüljünk a zenével?
ZOOG: Arra bátorítjuk az embereket, hogy osszák meg a zenénket. Gyakran küldünk hitelkártyával nem rendelkezõknek a CD-inkbõl és azt javasoljuk nekik, hogy másolják le és adják tovább a barátaiknak. A mi helyzetünkben nem a megélhetésért kell ezt csinálnunk, így megengedhetjük magunknak, hogy innen adjunk ki zenét a kezünkbõl. Másrészrõl viszont néhány banda teljes mértékben a zenébõl él, vegyétek az õ CD-iket! Ha bennünket akartok támogatni, osszátok meg az MP3-ainkat!!!
DESTROYX: Nem próbálunk pénzt szerezni az Angelspitbõl, mi itt ezzel számadást dobunk a világnak. Minél könnyebben elérhetõ a zene, annál többen nyerhetnek betekintést és élvezetet a zenébõl. Személy szerint imádom a fájlmegosztást és nagyszerû módja ez az olyan ritka és izgalmas zenék megtalálásának, amikre a boltokban nem lehet rábukkanni. Az emberek már nem készítenek mixkazettákat, hanem teljes gyûjteményeket csereberélnek.


Kibontakozásotok második szakaszába érkeztek a Krankhaus címû albumotokkal. Mit kell róla tudni, mi a koncepció, kivel dolgoztatok az albumon és hogyan terjesztitek?
ZOOG: A Krankhaus a szélsõséges dekadencia képzeteit mozgatja meg és hogy meddig mennek el az emberek, hogy szórakozáshoz jussanak. A mûvészi munka koncepcióját tekintve létrehoztunk egy olyan korszakot, amit az elsõ világháború utáni Berlin ihletett – a maga különcségével és züllöttségével. A kialakított világ szereplõi az emberi testre a szórakoztatás egyfajta vásznaként tekintenek.
DESTROYX: Ezen a szinten független, szerzõi kiadásként szeretnénk kezelni a Krankhaust, de keresni fogjuk a nemzetközi terjesztési lehetõséget. Zenei szempontból az albumon szélsõségesen harsány industrial lesz hallható némi noise behatással és dark pop éllel. A Nurse Grenade-en rengetegszer tûnt fel az ütõhangszer. A Krankhaus sokkal erõsebb, vastagabb moduláris szintetizátor dallamokkal egyesíti ezt az érzést.
ZOOG: Tele van basszussal.


A Crash Frequency nevû, goth/industrial zenekarokból álló csoportosulás tagjai vagytok. Hogyan zajlik az együttmûködés, mit osztotok meg egymással és mit ad a CF, amit egyébként hiányolnátok, ha nem vennétek részt benne?
ZOOG: Támogatást és bátorítást. A kapcsolatainkat osztjuk meg és segítünk egymásnak DJ-khez, rádióállomásokhoz és kiadókhoz eljutni.
DESTROYX: Gyakran lépünk fel együtt, remixeket készítünk egymásnak és válogatásalbumokat adunk ki.


Mit érdemes tudni az ausztrál G/I közegrõl? Mekkora, melyek a legfontosabb városok és találkozóhelyek, mely stílusokért és bandákért rajonganak jelenleg (helyileg és országszerte is)? Mi a helyzet a helyi tehetségekkel?
ZOOG: Azzal kapcsolatban, hogy mi történik a G/I szcénában, látogassatok el az AustralianGothic.com nevû website-ra – itt minden fellépés és hír megtalálható az összes államból, Új-Zélandot is beleértve. Sydney és Melbourne a legfontosabb városok, itt található a legtöbb klub és fellépés, ami érthetõ is, tekintve, hogy mindkettõ 4 millió fõs lakossággal rendelkezik. Brisbane, Hobart, Perth és Adelaide szintén pezsgõ underground közeggel bír.
DESTROYX: Néhány banda: Tankt, Ikon, Angel Theory, The Crystalline Effect, Lux Voltaire, tulajdonképpen az összes banda a CrashFrequency.com-on. Stílus szempontjából az ausztrál gótok kalandvágyóan öltözködnek és rendkívül újítóak. Itt nem félnek újdonságokat kipróbálni az emberek.



DestroyX, te nemcsak az ANGELSPITtel foglalkozol, hanem tevékenyen mûködteted a HairSurgeont is, ami egy extrém hajbõvítõ vállalkozás. Honnan származik az ötlet? Hányan dolgoznak még veled?
DESTROYX: A HajSebész fejsebészekbõl áll: Zoogból, DestroyX-bõl, Matren Vulpyból és Nurse Wendybõl. Kezdetben magunknak készítettünk hajakat, de késõbb a weben és a környéken is eladogattunk, így teljes idejû munkává vált. A legtöbb eladás Európába és az USÁ-ba megy.


Mennyiben kapcsolódtok a modelliparhoz? Mely ismertebb modellel és fotóssal dolgoznátok együtt a szcénából és miért?
DESTROYX: Nem tartom magam hagyományos értelemben vett modellnek. Azonban jó móka tud lenni, ahogyan a mûvészekkel és fotósokkal egy sötét, elcseszett látványt hozunk létre. Manapság minden lány modellnek meg Suicidegirlnek tûnik az alternatív gothic szcénában – én nem vagyok ilyen. Ez számomra a nõi test rendkívül sablonos módon történõ kiárusításának tûnik – ez nem nagyon juttatja kifejezésre az önmegvalósítást. Nagyon élveztem együttdolgozni Helen White fotóssal (Oyster, Vogue, Cream Magazine) a Krankhaus fotózásán és alig várom, hogy elõhozakodhassak izgalmasabb koncepciójú fotózásokkal is a jövõben. Szintén nagyon érdekel a styling és a konceptközpontú fotózás és esetleg belekóstolgatok ezekbe a területekbe a jövõben. A kedvenc fotósom a szcénából jelenleg Nadya Lev és talán egy nap részesülök abban az élményben, hogy együtt dolgozhassak vele!


Az olyan bandákkal, mint az Ayria, Unter Null, Pzychobitch és Angelspit, megnõtt a nõi tényezõ az industrial közegben..
DESTROYX: Ez kibaszott jó! Az industrial közeg régebben nagyon férficentrikus volt és bizonyos tekintetben még mindig az. Számomra a férfi hang képviseli a gépezetet, a nõi hang pedig a lelket és az érzelmi töltetet. A ’dühös férfi’ vokál hajlamos elõírt klisévé válni, míg egy dühös nõi vokál nagyon dermesztõ tud lenni.


Az Angelspit, a HairSurgeon és a CF mellett mivel foglalkoztok a ’normális’ életben?
DESTROYX: Én designt tanulok nappalin az egyetemen.
ZOOG: Én pedig zenekarok website-jain munkálkodom és az AustralianGothic.com-nak segítek.


Mik a terveitek 2006-ra és a rákövetkezõ évekre? Van rá esély, hogy egy európai turné rengesse meg a lázongó tömeget?
ZOOG: Simán! 2007-et Németországban, 2008-at Londonban töltjük és annyit játszunk majd, amennyit csak tudunk.
DESTROYX: Rendkívüli módon foglalkoztat bennünket egy európai turné és eszméletlen beszámolókat hallottunk az ottani közegrõl.


Terveztek videoklippet valamelyik dalhoz? A Fuck Fashion és a Head Kult igencsak látványos lenne egy kis bizarr, ügyes flash animációval vagy valami eszeveszett, feketefehér, felgyorsított, nyers rémálommal, akár egy Shozin Fukui filmben.
DESTROYX: Dolgozunk pár rémisztõ videón a Krankhaushoz. Rendkívül nyugtalanítóak lesznek.


Melyik filmhez szerezne zenét az ANGELSPIT?
ZOOG: A Tetsuóhoz (1988), amit Shinya Tsukamoto rendezett.


Végül pedig: mit üzennétek a DOSE olvasóinak?
DESTROYX: Minden olvasónak köszönjük a támogatást és hogy hallgatják a zenénket. Nagyon várjuk, hogy a 2007-es turné alatt találkozhassunk veletek. Rettentõ izgatottak vagyunk az új album miatt és alig várjuk, hogy 2006 derekán megoszthassuk veletek. Készítsetek zenét, videókat, magazinokat – legyetek tevékenyek!
KRANK IT UP!



LINKEK
Angelspit
Crash Frequency
| 17 hozzászólás © d4m4g3
<<< [2] 1 >>>
Hozzászólok
idril   2007. június 22., Péntek ( 13:50 ) #17
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
Ahhoz képest, hogy már lassan egy éve ígérik, igazán elkészülhettek volna azzal a klippel!

:[
idril   2006. augusztus 11., Péntek ( 10:53 ) #16
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
(#) írta:
Tenyleg lehetne ennek a temanak egy topicot nyitni, ha lenne ra meg vagy ket erdeklodo, es akkor nem csak szetoffolas aran lehetne beszelgetni rola.

De nincs.
Es talan jobb is igy, tul sokan lennenek, akik nem birnak megallni, hogy marhasagokat szurjanak be.
Marvin   2006. augusztus 9., Szerda ( 20:29 ) #15
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 20.
Üzenetek száma: 14670


Láttam egy képet Anna
Frankról, szerintem ronda.



steer: A keményebb anyagok (heroin és többiek) legalizálása is biztos, hogy olyan jó ötlet? (Én meg már a szétfüvezett agyú hippiktõl is hányok, bár megvilágosodotték nyilván más állásponton vannak.)
idril   2006. augusztus 8., Kedd ( 14:35 ) #14
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
En ugy emlekszem, hogy kb. 1,5-4 fok koze mondjak az emelkedest.

Amugy nem szoktal Lomborgot olvasni veletlenul?
:P

A technokrata megvaltaselmeletben nem igazan hiszek, bar ugy tunik, nincsen mas kiut. Megprobaljuk, aztan vagy bejon, vagy...

Nekem ugy tunik, tul keves az ido.

Kyotoval az a baj, hogy halva szuletett otlet. Azzal a csokkentessel, ami abban van valoban szart sem erunk el, raadasul az alairo orszagok sem veszik komolyan.
A felmentes indoklasa eleg rohejes. A normalis indoklas az lehetne, hogy mivel meg nincsenek azon az elet- es technikai szinvonalon, mint a fejlett orszagok, ezert idoleges haladekot kapnak a megfelelo technika beszerzesere.

Tenyleg lehetne ennek a temanak egy topicot nyitni, ha lenne ra meg vagy ket erdeklodo, es akkor nem csak szetoffolas aran lehetne beszelgetni rola.
steer   2006. augusztus 8., Kedd ( 11:28 ) (#8) #13
Regisztráció időpontja:
2004. március 7.
Üzenetek száma: 337
Love the silly way you play guitar chords
Marvin (#8) írta:
Milyen alternatívát lehetne mondani? Elég ijesztõ elgondolni, de sztem semmilyet: a többség túl ostoba vagy túl kényelmes, hogy komolyan változtasson, vagy hajlandó legyen lemondani bármirõl, amíg természetanyánk pofán nem csapja valami igazán nagy ébresztõvel. (Mely ébresztõ a maga részérõl köszöni, jól van, dagad és közeleg.)

Aminek a felérõl tudósok már megmondták, hogy faszság, de az nem népszerû híranyag. Értsd: van éghajlatingadozás, ami ilyen húszéves periódusokban természetes (és vissza is fog ingadozni, igen), de nem azért vannak forró nyaraink és enyhe teleink, mert jön az üvegház (amirõl a legborúlátóbb jóslatok is azt mondják, hogy 2100-ra plusz fél fok). Persze ebbõl egy emberöltõ alatt nem sokat látunk, de a sok "bezzeg a mi idõnkbe milyen telek/nyarak voltak" cucc mögött ez van, nem az üvegház.

(#) írta:
Bolygónk a jelen pillanatban úgy néz ki, hogy van az önzabáló fogyasztói édenbe belerévült elsõ világ, néhány lepukkadt oligarchia keletebbre, amik máig nem tudtak kivergõdni egy csõdbe ment ábránd romjai alól, délebbre és még keletebbre kábszerbõl, segélyekbõl és kukázásból élõ majdnemhalottak meg a Mindenható kecskepásztorai, vesztenivaló nélkül, gyarapodó fegyvertárral. (Tényleg, eszébe jutott bárkinek a csodamódszer a gonosz kolumbiaiak ellen? Jól hizlalt menedzseréknek talán nem kéne kokainozgatni, és jövedelem híján abban a pillanatban csõdbe menne a maffia.)


Nem, a csodamódszer a legalizálás, aminek következtében egybõl nincs szükség bûnözésre. Ez nem kisebb csoda lenne, minthogy a yuppiek leállnak a kóláról.

(#) írta:
A második és a harmadik világ lakóinak meg egyetlen céljuk, hogy foggal-körömmel felhúzzák magukat az elsõ mellé (sok sikert, az ábránd még innen, a Nyugat-Balkánról is enyhén irreálisnak tûnik), hogy ugyanúgy fogyaszthassanak és szennyezhessenek.


Szennyezni szennyeznek már amúgy is, köszönik szépen. Ezért nem írta alá az USA Kyotót. Az ugyanis a szennyezés legnagyobb részének okozóit (Kínát, Indiát és társait) felmenti a szerzõdés teljesítése alól. Azaz: az USA azt írta volna alá, hogy önként és dalolva gazdasági hátrányba tolja magát, az ázsiai tigrisek (vágjátok mi a helyzet Kínával) legnagyobb örömére. Ezt persze nem szoktuk emlegetni, amikor hangosan fröcsögve kyotózunk, mer' mondták a tévébe', nemigaz?

A felmentésnek amúgy érdekes oka van, olvassátok:

"China, India, and other developing countries were exempt from the requirements of the Kyoto Protocol because they were not the main contributors to the greenhouse gas emissions during the industrialization period that is believed to be causing today's climate change."

Jó, mi? Ez olyan, mint a ma élõ emberekkel jóvátételt fizettetni a holokausztért, rabszolgaságért, tatárjárásért..

Egyébként két utunk van.

PLAN A: Azonnal csökkentünk minden szennyezést, a fosszilis tüzelõanyagok használatát a minimumra csökkentjük. A gazdaság tartalékra kerül, drasztikusan leesik a profit, meghuzigáljuk a nadrágszíjat. Így persze nem jut alternatív energiaforrások kutatására-fejlesztésére, tehát ez a rendszer így is marad és nem fog fejlõdni, amíg valakinek eszébe nem jut, hogy..

PLAN B: Egyelõre nyomjuk, ahogy lehet, szénnel-olajjal és egyre inkább atommal - de közben beleölünk egy vagon pénzt (hisz van) a fúziósreaktor-kutatásokba, a napenergia jobb kihasználásába, et cetera. 50 éven (tehát belátható idõn belül) drasztikusan tudjuk csökkenteni a szennyezést, majd végül teljesen el tudjuk hagyni a nem megújuló energiaforrásokat. Egyszer.

A vicc az, hogy az A terv jelent összességében több szennyezést, noha a B terv jelent rövidtávon többet.

Az láncolja csak magát atomerõmûhöz, aki nem szeret gondolkodni. :p
motyo   2006. augusztus 8., Kedd ( 10:45 ) #12
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 27.
Üzenetek száma: 407
I'm living because I'm not dead
Na, itt kezdödik valóban a lázadás:
Fun-Da-Mental
Most nem kell arra gondolni, hogy szerintem csak ez a az egyetlen hiteles lázadás, de itt megnyilatkozik egy kis eredetiség ill. zenei tehetség már.
idril   2006. augusztus 8., Kedd ( 10:39 ) #11
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
Marvin (#) írta:
Szóval idril húzhat még egy strigulát nihilistáék mellé.
Te kezdetektol fogva ott voltal, ne aggodj.


Marvin (#) írta:
(Mely ébresztõ a maga részérõl köszöni, jól van, dagad és közeleg.)
Es hamarosan (20 ev, 30?) ugy szajbacsur minket, hogy ahhoz kepest a 2. vh hosszura nyult szilveszteri durrogtatas volt csupan.

Felereszben en is a nihilistakhoz szamitok. Mindket oldal unalmas egy kicsit nemi ido utan.

A vilagnezeti osszefoglaloert koszi, nagyjabol minden ott van, ami kell.

Ja, a gond meg az, hogy a csili-vili webhelyekre latogatok kozott nagyon ritkan arat sikert barmifele fogyasztasellenes idea. A kor bezarult.
motyo   2006. augusztus 8., Kedd ( 10:13 ) #10
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 27.
Üzenetek száma: 407
I'm living because I'm not dead
Amúgy vannak jó új cuccok a piacon, nem tudom, hogy volt-e róla szó valahol, de az új IAMX egy hallgatást megér:
IAMX
motyo   2006. augusztus 8., Kedd ( 10:11 ) #9
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 27.
Üzenetek száma: 407
I'm living because I'm not dead
Igazad van [/e] steer [e] ebböl a zenéböl nem igazán villan ki az eredetiség. Bár a referenciazenekarok mind a kedvenceim (föleg a Thrill Kill Kult meg persze a Sheep On Drugs) nem nagyon tudtam semmilyen mértékben se viszonyodni az Anglespithez. A zene talán egy kicsit jobb (inkább a Pigface-re hajaz), mint a szövegvilág már amennyit ki lehetett hallani (legtöbbször csak 'bitch'-et meg 'fuck'-ot artikulálják rendesen)
Marvin   2006. augusztus 8., Kedd ( 09:40 ) #8
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 20.
Üzenetek száma: 14670


Láttam egy képet Anna
Frankról, szerintem ronda.



steer: Annyira azért nem fekete-fehér minden, ahogy láttatni akarod. Nem feltétlenül csak az autentikus lázadó, aki a foglalt házból ordítozik, kóbor kutyát eszik, és áram nélkül dobol egy szál olajoshordón. Nem kell a fogyasztói társadalom minden elõnyét elutasítani ahhoz, hogy vkinek negatív véleménye legyen róla, és ahhoz, hogy hatásosabban tudd terjeszteni a kritikát, egyszerûen benne kell lenni a szerkezetben, nincs más mód. Ki terít jobban, a koszos hordószónok az utca sarkán, vagy aki fel tudja tenni az anyagait egy csili-vili webhelyre? A mondandó megtámogatásához (bár te abban is kételkedsz, hogy lenne ilyen) ma létszükséglet az imázs (= hülye hajak és bõrszerkók).

Milyen alternatívát lehetne mondani? Elég ijesztõ elgondolni, de sztem semmilyet: a többség túl ostoba vagy túl kényelmes, hogy komolyan változtasson, vagy hajlandó legyen lemondani bármirõl, amíg természetanyánk pofán nem csapja valami igazán nagy ébresztõvel. (Mely ébresztõ a maga részérõl köszöni, jól van, dagad és közeleg.) Bolygónk a jelen pillanatban úgy néz ki, hogy van az önzabáló fogyasztói édenbe belerévült elsõ világ, néhány lepukkadt oligarchia keletebbre, amik máig nem tudtak kivergõdni egy csõdbe ment ábránd romjai alól, délebbre és még keletebbre kábszerbõl, segélyekbõl és kukázásból élõ majdnemhalottak meg a Mindenható kecskepásztorai, vesztenivaló nélkül, gyarapodó fegyvertárral. (Tényleg, eszébe jutott bárkinek a csodamódszer a gonosz kolumbiaiak ellen? Jól hizlalt menedzseréknek talán nem kéne kokainozgatni, és jövedelem híján abban a pillanatban csõdbe menne a maffia.) A második és a harmadik világ lakóinak meg egyetlen céljuk, hogy foggal-körömmel felhúzzák magukat az elsõ mellé (sok sikert, az ábránd még innen, a Nyugat-Balkánról is enyhén irreálisnak tûnik), hogy ugyanúgy fogyaszthassanak és szennyezhessenek.

Szórványosan vannak idealisták, igen, de szánalmasan kevesen, hogy bármit megváltoztassanak. Ha meg keményebb eszközökhöz nyúlnak, rögtön olyanná változnak, mint ami ellen küzdenek/nének. Szegény Unabomber is mire ment az egyszemélyes háborújával?

Szóval idril húzhat még egy strigulát nihilistáék mellé. És ja, az ilyen hordószónoklatok ált. a Világmegváltásban mennek.



idril   2006. augusztus 8., Kedd ( 08:14 ) (#6) #7
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
Fragonard (#6) írta:

Amúgy ennek mi köze van ehhez a bandához?:)

Az eredetisé és a mélyenszántó mondanivaló a közös bennük.

Amúgy mit csinálsz te itt hajnali ötkor? :P

Szerintem inkább az a kérdés, bár ez sem sokka kevésbé off, hogy miért nem ír ide senki rajtunk kívül. Pedig elés sok itt a szájbergótizé, vagy mégsem? Mindenki olvasta a Dose0-ban és most csak ásit egyet oszt' következõ? Visszajelzésnek (igen, van rá magyar szó!) ez is valami, bár épp nem a leghálásabb. Részemrõl minden tiszteletem damé, hogy ilyen cuccokat tudnak összehozni, annak ellenére, hogy nem épp az én stílusom. Viszont most már csak azért is meghallgatom õket.
"Zenei szempontból az albumon szélsõségesen harsány industrial lesz hallható némi noise behatással és dark pop éllel." Ez pl. nem is hangzik olyan rosszul. :)
Fragonard   2006. augusztus 8., Kedd ( 05:14 ) (#4) #6
Regisztráció időpontja:
2004. április 12.
Üzenetek száma: 1030
Na mégis,
Mire vagy kíváncsi?

steer (#4) írta:

Éspersze ezt sokan mások is csinálják, gondoljunk csak az áthúzottbushfejes-csegevarás-stb mindenféle szarra és Michael Moore (egyébként kritikán aluli) filmjeire példának okáért.


Nanemár! A Bowling for Columbine tök szórakoztató volt!
Csakazért még nem lesz egy film feltétlenül szar, mert ott veri át a fejed ahol, tudja!
Amúgy ennek mi köze van ehhez a bandához?:)
(ez a csávó se nem szemüveges, se nem kövér, se nem bajuszos)
idril   2006. augusztus 7., Hétfő ( 22:04 ) (#3) #5
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 25.
Üzenetek száma: 3683
steer (#3) írta:
Tegyük hozzá, nem mintha baj lenne a fogyasztói társadalommal. Az összes alternatíva közül ez a legmûködõképesebb (és az egyetlen, amiben az egyén szabad).

Baj azért van vele, de ez a legkisebb rossz esete. Nem tudunk jobbat, azt viszont látjuk, hogy ez sokáig nem mehet tovább, így biztosan nem.

A világmegváltó topicban szokott néha ilyen lenni. Ritkán. Túl sok a nihilista, és valljuk be, kicsit igazuk is van.

Sajnos(?) az utópiák tényleg nem mûködnek, az apró ellenpéldák inkább csak a szabályt erõsítik (Gaviotas). De késõbb valószínûleg sokan fogják úgy gondolni, hogy inkább kevesebb szabadság, de iható víz, lélegezhetõ levegõ és elég élelmiszer.

steer   2006. augusztus 7., Hétfő ( 20:38 ) #4
Regisztráció időpontja:
2004. március 7.
Üzenetek száma: 337
Love the silly way you play guitar chords
Egyébként idrilnek tök igaza van. A fogyasztói társadalom ellen való lázadás tulajdonképpen termék, amire kereslet van a piacon. Jó, mi? Mert õk ezt eladják, a sok lázadó meg megveszi. Fogyasztói társadalmilag. :)

Éspersze ezt sokan mások is csinálják, gondoljunk csak az áthúzottbushfejes-csegevarás-stb mindenféle szarra és Michael Moore (egyébként kritikán aluli) filmjeire példának okáért.
steer   2006. augusztus 7., Hétfő ( 20:27 ) #3
Regisztráció időpontja:
2004. március 7.
Üzenetek száma: 337
Love the silly way you play guitar chords
Tegyük hozzá, nem mintha baj lenne a fogyasztói társadalommal. Az összes alternatíva közül ez a legmûködõképesebb (és az egyetlen, amiben az egyén szabad).

Sajnos a kommunisztikus utópiák nem mûködnek. El lehet vonulni persze szûk körben tobozt rágcsálni és önellátni az erdõbe vagy akárhova, de valljuk be, ehhez legtöbbünk túlságosan szereti a melegvizet és az internetet.

Alapvetõen egyébként melyik topik szolgál az ezen való filozofálgatásra?
<<< [2] 1 >>>

:(


Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in szükséges. Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision