Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
2012.05.31: AZ LD50.HU MÁTÓL READ-ONLY MÚZEUM. KÖSZÖNJÜK MINDENKINEK AZ ELMÚLT 11 ÉVET.



liquid

estee

9th

d4m4g3

LD50 e-könyv. Majd.
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

----------------
Ti, LD50 támogatók
 
Felhasználónév
Jelszó
 
MACHINE MUSIC

HARDERGENERATION (NINTH)

PLANETDAMAGE (DAMAGE)

NEGATIVE ART (ZERO)

SOUND OF JAPAN (CASE)

KULTBLOG

BEATS (SAJTOS)

101KLUB

LD50 @ LAST.FM


BLACK-HEAD AGENCY
 
 
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)
 
: : : : : :
 
2006. szeptember 25., Hétfő 00:03
DJ SISEN interjú: Milyen a japán színtér? (The Dose #1)
A japán gót, ipari és alternatív elektronikai színterekrõl beszél a net egyik legfelkapottabb japán szereplõje, DJ SISEN. Beszél partikról, szokásokról, nevekrõl, bennfentes ügyekrõl, ami csak pörgetheti az érdeklõdõ közeget.

LINK
DJ Sisen @ MySpace

Az interjút készítette d4m4g3, fordította sick.reality.


A neten elérhetõ playlistektõl és bulifotóktól eltekintve a japán klubélet egyfajta misztikum a számunkra. Kérlek, mesélj róla!
DJ SISEN: Nagyon szívesen! Tulajdonképpen az érdekes klubok egész választéka mûködik most Japánban. Az elmúlt pár évben folyamatosan nõtt a goth és fetish klubok száma. Tokióban található a Tokyo Dark Castle, Nagoyában a Stigmatic és Oszakában a Black Veil, ezek váltak tulajdonképpen a japán gót szcéna zászlóshajóivá. A gothic lolitákat inkább az Alamode Night vonzza. A fetish clubok közül valószínûleg a Torture Garden Japan a legnépszerûbb.
Én a Tokyo Decadenceben vagyok állandó DJ, ez érdekes keveréke a fetishnek, a drag queeneknek, a Shibuya ’lányoknak’, a rockabillynek és minden olyan cuccnak, ami egy jó kis klubhoz kell. Határozottan ajánlom!

A cyber- és raverkölyköket inkább az NRG és a hardcore keményebb ütemei hozzák lázba, nekik ott van az NRGetic Romancer. Ezt a helyet valójában én is nagyon szeretem. DJ Yoji Biomehanikára istenként tekintenek a cyberkölykök. Néha eljárok táncolni az általa vitt Giga klubba. Nagyon tehetségesen tudja megõrjíteni a táncparkettet. És természetesen léteznek olyan klubok is, amiket az anime és a számítógépes játékok cosplayereinek szántak.
A japán goth/industrial szcénában most szerintem nagyjából 40 aktív DJ munkálkodik. Stílusok tekintetében az ember dark electróra, industrialra, EBM-re, electróra, gothicra, future popra, synth popra, trip hopra, dark wave-re, new wave-re, ’80-as bulikra, gothic batcave-re, death rockra, loud rockra, glam rockra, positive punkra és rhythmic noise-ra számíthat.
Az itt bulizó emberek száma változó, bármi elõfordulhat 150-tõl 400 fõig. Más országok közönségével ellentétben valószínûleg több nõ látogat el a klubokba, mint férfi.


A MySpace közösség aktív résztvevõje vagy. A profilodban említed, hogy nem vagy megelégedve a japán klubélettel. Mi ennek az oka?
DJ SISEN: Két oka van. Az elsõ az, hogy hajlamos vagyok összehasonlítgatni a japán klubokat a londoniakkal. Két éve októberben jártam elõször Londonban és pont meg tudtam nézni a Hocico fellépését a Slimelightban. A bulin megjelent cyberkölykök faszák és erõteljesek voltak, ez már önmagában is élmény volt! És Londonban minden héten ilyesmi adódik a klubokban! Úgy tûnt, a londoni emberek tudják, hogyan kell szórakozni. A japánok sokszor félénkek és sokan nem szoktak hozzá a klubokhoz. Persze a japán szcénában is van pár jó dolog... A másik ok az, hogy a japán gótoknak és gothic lolitáknak csak egy töredéke jár ténylegesen a goth klubokba. De ennek inkább az lehet az oka, hogy nem igazán sok ember tudja, hogy léteznek ilyen gothic és industrial rendezvények.

Szerintem a goth és industrial klubok nagyon zsírak, szóval ha egyszer elterjed a hírük, akkor egyre több embert fognak érdekelni, úgyhogy DJ-ként ehhez tartom magam és részt is veszek klubrendezvények szervezésében, így tovább nõhet a közösség! Szerintem az a legnagyobb dolog, ha kitartasz egy klub vagy banda mellett, a fiatal rajongók száma pedig egyre nõ. Nincs annál zavaróbb, ha nem látsz elõrelépést.



Azt is említed, hogy a kultúra és a divat szigorú kategorizálás alá esik és ez korlátokat hoz létre. Ez alatt azt érted, hogy a goth/industrial/glamour közösségre a többi szubkultúra vagy a mainstream egyfajta utálattal tekint?
DJ SISEN: Japánban elterjedt az a tévhit, hogy a gótok azonosak a gothic lolitákkal és a visual kei közösséggel, a gótok pedig meglehetõsen irtóznak ettõl az összekapcsolástól.


Milyen lehetséges utat látsz az underground klub és zenei élet fejlõdésére nézve? Több promóció, több marketing, több közösségre épülõ rendezvény vagy website-ok? Esetleg csak az emberi tényezõ hiányzik a szcénából?
DJ SISEN: Támogasd az egyéniséget, keverj össze vele pár összetevõt és elemet, hogy pozitív irányba induljon meg a dolog és reméld, hogy a mozgalom terjedni fog. A rivalizálás és a büszkeség határozottan hátráltató tényezõk és csak akadályozzák azt, hogy a dolgok pozitív irányba alakuljanak.


Különbözõ partikon játszol a Tokyo Dark Castle-tõl a Tokyo Decadence-ig vagy az Alamode Nightig. Mennyit raksz fel havonta és hogyan kapcsolódsz a különféle típusú partikhoz?
DJ SISEN: Jelenleg körülbelül havonta három alkalommal DJ-zek. Még mindig sokat tanulok a szakmáról és a zenérõl.


A szcéna résztvevõi mit használnak a kommunikációhoz és az információterjesztéshez? Vannak fanzine-eitek vagy webes és mobil WAP oldalakat használtok?
DJ SISEN: Flyereken, weben, mailes magazinokon, a Mixin, stb keresztül terjesztünk és promotálunk. A Mixi egyfajta japán MySpace.


A fotóid alapján figyelemreméltó mennyiségû munkát töltesz azzal, hogy felöltözz a bulikra. Amennyire én ezt tapasztaltam, ez a többi DJ-re is igaz – ez olyan különlegesség, amivel az európai kollégák nem foglalkoznak. Hogyan választod ki a viseleteidet, honnan merítesz új ihletet? A sminkedet egymagad készíted?
DJ SISEN: Érdekesnek találod? A japán gót közösségben ez természetes. Úgy tûnik, mindenkinek megvan a maga stílusa és a zenéje, amit játszani szeretne. Általában annak a klubnak a stílusának és koncepciójának megfelelõen öltözünk fel, ahol játszunk. Teljesen magam készítem a sminkem. A múltban a drag queenek inspiráltak, ezért néha így is öltözöm.


Manapság Budapesten nagy népszerûségnek örvend az elegant gothic lolita stílus. Hogyan fedi egymást az EGL és a gothic/industrial közösség?
DJ SISEN: Örülök, hogy ezt hallom. Valójában finom megkülönböztetések vannak a gothic lolita stílusok között: EGL, sweet lolita, white lolita és classic lolita. Rengeteg gothic lolita goth klubokba jár, de a többséget a visual kei bandák érdeklik és inkább az õ fellépéseiket látogatják. Néhányan pusztán cosplayerek, akik csak akkor öltöznek ki, ha szórakozni mennek, mások a tündérmesék függõi, akik minden napjukat gothic lolitaként töltik. Még olyan „teapartik” is vannak, ahol a gothic loliták összegyûlhetnek.


Hogyan kerültél a szcénába és hogyan vált belõled DJ?
DJ SISEN: Elõször egy cikkben hallottam a goth clubokról, ami a Burst címû japán fetish és szubkultúra magazinban jelent meg. Mint kiderült, az elsõ goth club a Club EVE The New Church volt, ami hat évvel azt megelõzõen nyitott havonta egy rendezvénnyel, Tokió Roppongi nevû részén. Meglepõ és megdöbbentõ volt megtudni, hogy hol is szoktak táncolni a vámpírok.
Az ok, amiért dj lettem, hogy volt pár dolog, amit csak én tudtam kifejezésre juttatni. Mert a goth/industrial közösség továbbra is elég ismeretlen. Úgy gondoltam, állat lenne, ha kivenném a részem abból, hogy kirívóbbá tegyem a szcénát.



Hogyan jön az össze, hogy te DJ Violet és DJ 666Fox név alatt is játszol? A különbözõ személyiségeid játszanak különbözõ típusú zenét?
DJ SISEN: A DJ 666FOX nevet akkor használom, mikor a Junk Children vagy a Junk Baptism fellépése alkalmával játszom és jóval keményebb setet tolok, mint DJ Violetként.


A Club Golgothás playlisted alapján megítélve eléggé változatos mûfajokhoz nyúlsz – a Die Formtól és a Lamiától kezdve a The Azoicon és a Pzychobitchen át az X-Dreamig és az Infected Mushroomig sok mindent játszol. Milyen mûfajokra korlátozódsz? Van olyan stílus, ami a szíved csücske?
DJ SISEN: Sok különféle zenét használok fel a setemben, de a nõi énekessel rendelkezõ electro-industrialt és a különös, klasszikus hangzású dalokat különösen szeretem.


Mely japán mûvészeket tartod a legtöbbre?
DJ SISEN: Elsõsorban JLHA-t tudnám ajánlani (jlhapower.com). JLHA elegáns, néha mély és meglepõ electro hangzással rendelkezik, olyan hangzással, ami egyaránt befogadható a techno és a goth clubokban is. JLHA a programozástól a vokálig mindent maga csinál. A tehetsége egészen elképesztõ. Fellépett élõben az általam szervezett ANDOROID 666-en, egy másik buliján pedig háttértáncosként is szerepelt.


Mit hallgatsz, ha épp nem dolgozol (például nem a keverõpult mögött állsz)? Tulajdonképpen mit csinálsz a DJ-zés mellett, mit olvasol, milyen filmeket nézel, milyen igényesebb idõtöltésekben veszel részt?
DJ SISEN: Otthon rengeteg goth és industrial zenét hallgatok, valamint nagyon sok klasszikus zenét egészen kiskorom óta. Nagyon szeretem Bachot és a gregorián énekeket.
Hallgatok még Kurovuri Shimait, Cacchinicát, Kokushoku Sumirét, Vexationt, Ali Projectet és más, klasszikus zenei indíttatású és mégis különbözõ japán mûvészeket. Akár hiszed, akár nem, alkalomadtán régen japán popzenét is hallgatok (Ri Koran, Yoshiko Yamaguchi) és sanzonokat (csak egy keveset).
Nem térnék ki a mocskos részletekre, de hétközben dolgozom. Néha modellként, néha pedig drag queenkedésre kérnek fel klubok.
Nem igazán szoktam könyvet olvasni. Ha mégis olvasok valamit, akkor az inkább a való világban jelenleg zajló eseményekrõl szól.
Filmek tekintetében majdnem bármit megnézek, de el kell ismernem, hogy a régebbi filmek rendelkeztek egyfajta sajátságos vonással, amit a modern filmek nem annyira tudnak elkapni. A régebbiekben és a ’70-es, ’80-as évek horrorfilmjeiben megvan az az úgymond korszakhoz kötött hangulat, hogy azt a filmet csakis akkor tudták elkészíteni. Ezt szeretem.
Nem mondanám, hogy sok szabadidõm volt az utóbbi idõben. Ha van, akkor szórakozni megyek! Szeretek Harajuku vagy Shinjuku környékén sétálgatni, vásárolgatni vagy csak simán szétnézni. Szintén szívesen járok kegyhelyeken vagy templomokban. Szeretnék kiutazni vidékre. Szeretem a várost, de jólesik néhanapján a természetes környezet. Ami az egészségemet illeti, azon gondolkozom, hogy elkezdek rendszeresen úszni.



Van egy Seirenes nevû projekted Seliával. Engem a Schwartz Steinra emlékeztet, csak épp több operai és drámai felhanggal. Mi a koncepció a zenekar mögött?
DJ SISEN: Nagyon szeretem a klasszikus zenét, szóval le sem tagadhatom az olyan mûvészek hatását, mint a Lamia és a Qntal. Sosem hallottam dark electrót ellentenor vokállal, így úgy döntöttünk, kísérletezünk az ötlettel.


Vannak terveitek egy Seirenes EP vagy album kiadására a közeljövõben, esetleg promóciós videókra?
DJ SISEN: Természetesen szeretnék valamit kiadni! Ha kiadok egy CD-t, szeretném, ha számos banda készítene remixeket a dalainkhoz. Azonban még mindig rengeteg dolgot kell tanulnom, mielõtt bármit is kiadhatunk.


Mielõtt a japán szcéna megjelent volna a MySpace-en, azok a fiatalok, akiket a japán gothic is érdekelt, a visual kei anyagokból szerezték a zenei hatásaikat és az információt. Nyilvánvalóan megvoltak a valódi gyöngyszemek, mint az Art Marju Duchain, a Schwarz Stein vagy a Velvet Eden, de még mindig él a tévhit, miszerint a visual kei és a J-Gothic egy és ugyanaz. El tudnád magyarázni a különbséget az európai olvasók számára?
DJ SISEN: Ó, egy nagyon jó és fontos kérdést tettél fel. És valójában nagyon nehéz lesz megválaszolni.
Ami azt illeti, a magyarázat és a megértése személyfüggõ, de ez jó alkalom arra, hogy úgy magyarázzam el, ahogy én fogom fel. Nyers leszek. A J-Goth NEM visual kei. A J-Goth a japán goth és industrial közeg. Akiket a J-Goth bandák érdekelnek, azokat általában a visual kei zenekarok nem fogják meg. Egyik fél sem tartja sokra a tévhitet, miszerint a visual kei és a J-Goth valahogy kapcsolódik egymáshoz. Azonban úgy gondolom, hogy a visual kei a japán zenei kultúra egy eredeti kifejezési formája. Mint japán ember, örömmel hallom, hogy a visual kei bandák szerte a világon érdeklik az embereket. A Malice Mizer, a Schwarz Stein, az Amadeus, az Art Marju Duchain, a Velvet Eden, a Blam Honey, a Kilhi+Ice és a többiek gyökerei mind a visual keiben keresendõk, de tulajdonképpen az õ hangzásuk és stílusuk egy teljesen más szintre emelte az egészet. Bár sajnos ma már nem aktívak, nagy hatást tettek rám.
Szeretném, ha a J-Goth közeg jelenléte megkülönböztethetõbb lenne a jövõben.


A japán industrial kultúrában kutakodva az ember belebotlik Shojin Fukui (Pinocchio 964, Rubber’s Lover), Sogo Ishii (Electric Dragon 80.000V), Shinya Tsukamoto (Tetsuo), Mamoru Oshii (GITS) vagy Hiroki Yamaguchi (Gusha no Binde me) filmjeibe. Mennyire vannak hatással ezek a filmek rád és a szcénára?
DJ SISEN: Wow! Te aztán jól ismered a japán filmeket! Úgy tûnik, sok király underground film készül Japánban. Valószínûleg Shuji Terayama Den-en ni shisu címû filmje tette rám a legnagyobb hatást. Ezt a filmet talán a J-Goth szóval lehet a legjobban leírni. A J.A. Senzer által írt filmzene nyugtalanítóan jó.


Azt hiszem, abban megegyezhetünk, hogy az industrial szubkultúra legfõbb kulcsszava a lázadás. Mennyire pozitív és építõ jellegû ez? Milyennek látod a helyzetet a japán társadalomban, hogyan reagálsz te és a szcéna az erõs társadalmi feszültségekre és hogyan fejezitek ki a lázongás szükségességét, ha kifejezitek egyáltalán?
DJ SISEN: Japán továbbra is békés és kényelmes, de úgy érzem, hiányzik valami fontos. Államként erõsebbnek kellene lennünk és növelnünk kell az egyéni öntudatunkat abban a tekintetben, hogy mit is jelent japánnak lenni.


Nagy kérdés: Mit ajánlanál azoknak a turistáknak, akik Tokióba jönnek és érdeklõdnek a szcéna után? Mely boltokba járjanak, milyen magazinokat vásároljanak, melyik buliba nézzenek el és mely bandákkal kell mindenképp megismerkedniük? Vannak olyan információs weboldalak, amiket javasolnál nekik?
DJ SISEN: Talán a legjobb dolog a japán közegben, hogy bõvelkedik ruházati boltokban. Valószínûleg több száz féle márka van jelen, beleértve a magángyártókat is. Számos különféle tervezés akad, többségében valóban elsõrangúak minõség szempontjából, különösen az alice auaa termékek, amelyekre mûvészi alkotásként is tekinthetünk. A tervezésük és a minõségük egy szinttel magasabbra helyezi õket a szcéna többi márkájánál.
Szintén rengeteg a goth és a gothic lolita divatmagazin. Az egyik legnépszerûbb kiadvány a Gothic and Lolita Bible, sokan a szcénából innen tájékozódnak.
Tokió Harajuku körzetében számos üzlet gondoskodik a gót és gothic lolita vásárlókról. Meglehetõsen sok dolgot lehet az Oione Shinjukuban találni. Ebben az áruházban az ötödik emelettõl felfelé alapjában mindent a gót és lolita márkáknak szenteltek. Aki elõször jár ott, valószínûsíthetõen beájul a gyönyörtõl.
Ha valaki egy tokiói klubba látogatna el, természetesen szeretném, ha vagy a Tokyo Dark Castlebe vagy a Tokyo Decadancebe jönne el, de elég sok goth és fetish party van minden hétvégén, szóval minden az idõzítésen múlik. Mindenképpen gyertek és élvezzétek ki!!


Nagyon köszönöm, hogy megtiszteltél bennünket ezzel az interjúval. Üzensz valamit így a végén a DOSE olvasóinak?
DJ SISEN: Nagyon örülök, hogy ennyi embert érdekel Japán. Azt mondtam, hogy a visual kei nem egyenlõ a J-Goth stílussal, de semmi esetre sem bírálom ezzel a visual kei közösséget. Ez valószínûleg bonyolult, de ha létezne egyfajta együttmûködõ keveréke a visual keinek és a gótnak, azt hiszem, sok ember kezdene el érdeklõdni iránta. Rengeteg japán nagyon nem szereti az angolt vagy a többi idegen nyelvet, így kissé nehéz vegyíteni a két szubkultúrát, de azt hiszem, isteni lenne, ha a különbözõ országok gót közösségei érintkeznének.

Nagyon kérlek titeket, gyertek Japánba!

Végezetül szeretnék köszönetet mondani az összes DOSE olvasónak, akik vették a fáradságot, hogy elolvassák a japán szcénáról szóló különkiadást.
Nagyon köszönöm!


| 13 hozzászólás © d4m4g3
Hozzászólok
xcerazes   2006. szeptember 25., Hétfő ( 19:00 ) #13
Regisztráció időpontja:
2006. január 31.
Üzenetek száma: 2200
I like taking care of horses
stonerrock.hu
Érdekes hogy a mai társadalmi szokások és viselkedések milyen torzulást, "lázadást" hoznak létre.
Ziv   2006. szeptember 25., Hétfő ( 18:00 ) (#10) #12
Regisztráció időpontja:
2005. február 19.
Üzenetek száma: 300
Létezem és közben mindenfélefajta dolgot mûvelek. Ha unatkozol, vagy fotókat szeretnél nézegetni: www.ziv.hu
silver_ivy (#10) írta:
Ziv (#9) írta:


és ööö, mi az az elegant gothic lolita?:P


kb ez

meg ugye google is your friend


hmm! köszi a felvilágosítást!:]
sick.reality   2006. szeptember 25., Hétfő ( 16:08 ) (#8) #11
Regisztráció időpontja:
2005. október 21.
Üzenetek száma: 6531
silver_ivy (#8) írta:
ez igy elegge magyartalan:

A bulin megjelent cyberkölykök faszák és erõteljesek voltak, ez már önmagában is élmény volt! És Londonban minden héten ilyesmi adódik a klubokban! Úgy tûnt, a londoni emberek tudják, hogyan kell szórakozni.

respect a forditasert, de azert nem kene ennyire ragaszkodni az eredeti szavakhoz (ebbol siman kitalalom).

köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem
a jövõben jobban odafigyelek majd az ilyesmire
Ziv   2006. szeptember 25., Hétfő ( 15:55 ) #9
Regisztráció időpontja:
2005. február 19.
Üzenetek száma: 300
Létezem és közben mindenfélefajta dolgot mûvelek. Ha unatkozol, vagy fotókat szeretnél nézegetni: www.ziv.hu
ez nice!

az elsõ kép meg kifejezetten profi és ihletõ!
Ilyeneket akarok fotózni!!!:D

és ööö, mi az az elegant gothic lolita?:P
Tapsihapsi   2006. szeptember 25., Hétfő ( 12:22 ) #6
Regisztráció időpontja:
2005. június 18.
Üzenetek száma: 2346

....
élveztem,olyan kérdéseket tettél fel damage,amik szerintem mindenkit érdekelnek ^^
d4m4g3   2006. szeptember 25., Hétfő ( 12:11 ) (#4) #5
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 8.
Üzenetek száma: 9320
Marvin (#4) írta:
Fasza interjú, de "...manapság Budapesten nagy népszerûségnek örvend az elegant gothic lolita stílus"? Ez ugye szónoki túlzás?



nem, marvin, nem az. attol, hogy a magyaroknak se penze, se stilusa [de inkabb penze nincs] gothloliba feloltozni, attol elegge eros szamu erdeklodest kaptunk gothloli irant, masfelol meg nezd vegig a profilokat, hogy ki mennyire erdeklodik a gothloli bible meg a stilus irant.
Marvin   2006. szeptember 25., Hétfő ( 11:21 ) #4
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 20.
Üzenetek száma: 14670


Láttam egy képet Anna
Frankról, szerintem ronda.



Fasza interjú, de "...manapság Budapesten nagy népszerûségnek örvend az elegant gothic lolita stílus"? Ez ugye szónoki túlzás?

sajtos   2006. szeptember 25., Hétfő ( 09:36 ) #3
Regisztráció időpontja:
2005. augusztus 24.
Üzenetek száma: 605
c00L interju
salander   2006. szeptember 25., Hétfő ( 08:07 ) #2
Regisztráció időpontja:
2003. január 11.
Üzenetek száma: 5318
Банкротство

(#) írta:
Rengeteg japán nagyon nem szereti az angolt vagy a többi idegen nyelvet...


kar, hogy fordiva is igaz... es sajna en sem vagyok sokkal jobb ilyen teren a deakne vasznanal :[
9th   2006. szeptember 25., Hétfő ( 00:18 ) #1
Regisztráció időpontja:
2004. február 28.
Üzenetek száma: 25995
We are not the same
as I hope to show.


hardergeneration.org
\o/

hogy megdicsért Dam ^^

:(


Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in szükséges. Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision