Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 
 
: : : : : :
 
Cuvious
 
lisa_gerrard.jpg
Profil képek
andy.jpg
andy

black_hole.jpg
black_hole

bruegel_-_babel.jpg
bruegel_-_babel

clan_of_xymox.jpg
clan_of_xymox

cooper.jpg
cooper

cuvious.jpg
cuvious

cuvious_2011.07.jpg
cuvious_2011.07

dcd_(velvet_acid).jpg
dcd_(velvet_acid)

dead_can_dance.jpg
dead_can_dance

death_in_june.jpg
death_in_june

denis_oliver_.jpg
denis_oliver_

denisolivier02.jpg
denisolivier02

depeche_mode.jpg
depeche_mode

farkasok_oraja.jpg
farkasok_oraja

giacometti_figures_pintscher.jpg
giacometti_figures_p

giotto-_utolso_itelet.jpg
giotto-_utolso_itele

goya._saturnus.jpg
goya._saturnus

gyermekkor.jpg
gyermekkor

gyonas_a_halalnak.jpg
gyonas_a_halalnak

halal_a_parton_(hetedik_pecset).jpg
halal_a_parton_(hete

henry-moore.jpg
henry-moore

jackson_pollock_(autumn_rythm).jpg
jackson_pollock_(aut

johnny_es_cuvious_2010.jpg
johnny_es_cuvious_20

kraftwerk.jpg
kraftwerk

liv_ulmann_(persona).jpg
liv_ulmann_(persona)

love_is_colder_than_death.jpg
love_is_colder_than_

magyar_svasztika.jpg
magyar_svasztika

martin.jpg
martin

max_ernst.jpg
max_ernst

michal_kartz.jpg
michal_kartz

michal_kartz2.jpg
michal_kartz2

michal_krantz3_(torony).jpg
michal_krantz3_(toro

my_home.jpg
my_home

persona_(bergman).jpg
persona_(bergman)

pokolraszallas.jpg
pokolraszallas

revolution.jpg
revolution

robert_smith.jpg
robert_smith

sol_invictus.jpg
sol_invictus

stalker-dombok.jpg
stalker-dombok

stalker.jpg
stalker

stalker2.jpg
stalker2

szaz_ev_magany.jpg
szaz_ev_magany

 
Személyes
Fóruminfó :
Tapasztalat

Kemény, mint a teveszar.
Élethazugság.
Voltam a sivatagban,
Láttam, milyen híg.
Az arcomra kellett kennem,
Hogy elhiggyem.
Aztán harci dísz lett belőle.


(I.K.)
 
Avatar :
 
Név : error
Honlap : https://www.facebook.com/lilian.dark.music.hall
Foglalkozás hobbi bölcsész, pszeudo betű- és képírász
Nem : Férfi
Születésnap : 1916. február 1.
Nyelv :
Regisztráció időpontja : 2007. április 21.
Legutóbbi bejelentkezés : 2012. június 10., 20:54
Legutóbbi látogatás : 2012. június 10., 21:39
Profil frissítés : 2012. május 30., 23:45
 

Egyéb
 
Érdeklődési kör :

Zene ▪ film ▪ filozófia ▪ vallástudomány

pszichológia ▪ evolúciókutatások ▪ genetika ▪ M.I.

asztrofizika / asztronómia / kozmológia
...bár néhány stúdium igen távol áll a megértési határaimtól...

Miszticizmus
Mágia és okkultizmus általánosságban, kiváltképp, ami az európai hagyományt illeti.

Szellem- és kultúrtörténet ▪ néprajz / folklór ▪ magyar, ír / kelta őstörténet ▪ kulturális antropológia ▪ irodalom ▪ esztétika / művészetfilozófia.



Carl Gustav JUNG

De a felsorolással nem azt akarom sugallni, hogy miféle ritka planéta vagyok a sötét univerzumban.
Azt sem, hogy műveltségem netovább.

Csupán ezek érdekelnek a legjobban.


Nyitottnak gondolom magam. Sorolhatnám a lap aljáig, hogy mi készteti a lélekrészecskéket párbeszédre, de érdemben egyik terület sem ragaszt a székhez. Könnyebben elmerülök a spontán metafizikai légyottokban, az ön- és „világfelejtésben”, valamint az ezzel járó önmarcangolásban, minthogy 2-3 óránál többet foglalkozzam egy-egy könyvvel, bármi lélek- és tudattágítással.

Rosszul is vagyok emiatt.

Érdekel, hogy mi késztet arra, hogy ne legyek rosszul emiatt.

Érdekel, hogy a lemondásban, a közönyben, a hitvesztésben, a szkepszisben, milyen esszenciák mozognak, hogy még ezek is képesek széppé tenni a jelenségeket (macskagyökér mind).

Ha valami egyértelmű, magyarázatot nem igénylő, önmagában megálló, "önrendelkező" tulajdonság előtt megtorpanok, az miért csak fél percig tart? – ez is érdekel.

Meg az is, hogy miért rezeg identitás zavartan az ajkunk, ha hirtelen ránk nehezül a csend. Miért teher?

Minden szóval az anyai mellet vágyjuk tudattalan, de csak akkor kapjuk meg, ha csend vesz körül, ha csendben maradunk.

Ha a Másik jelenléte mellett olykor magunkra maradunk, azt miért nem áldásnak tekintjük? A csend helyett szinte szükségszerűnek vesszük az állandó fecsegést. Lefetyeljük az oxigént, mint serpák a Csomolungmán; vibrál az ajkunk, locsogunk, negédesen, közvetlenkedve szövegelünk a piszoár, a mosdó, a purgatórium előtt; igazolva létezésünk szánalmas kicsiségét, csak mondjuk szüntelen, fáradhatatlan, önmagunkat simogatva vetítjük ki gyengéink, s ha valaki elhallgat, jön a botor, gyermeteg kérdés:
valami baj van?

Igen, hogy tátog a szánk, de nem mondunk semmit. Hogy nincs bennünk tisztelet, s azt hisszük, a szüntelen beszéd előrevisz. Meg, hogy feloldja magányunk. De nem oldja fel. (Csak a látszatvilág mentén. Ahhoz meg nincs közünk - legfeljebb "átmenetileg".)

A zajból megyünk a csend felé - sokszor nem halljuk.
Tartsuk meg a három lépést azokkal szemben, akik elhallgattak. Lehet, hogy messze járnak (ahová predesztinál a lét?), s ők járnak a jó úton. Ne erőszakoljuk vissza őket olcsó, önképsimogató effektusokkal. Ha tudni szeretnénk, merre járnak, küldjünk füstjeleket. Észre fogják venni. Egyszer mindenki visszanéz.


Az avatarom Alan Wilder-t ábrázolja. Voltak, akik azt hitték, az vagyok én.


Minél inkább kinyitjuk magunkat a világnak, az annál inkább bezárul előttünk. Most így nyílt felém valami.


Bla és bla...






Szeretem :
Jöjjön a fecsegés

Bár itt-ott unalmas felsorolásomnak célja van: tudni fogod e benyomásokból, hogy ülnél-e egy asztalhoz velem.


ZENE:



THE CURE ▪ KRAFTWERK


Clan Of Xymox

Wolfsheim ▪ Dead Can Dance ▪ De/Vision


Leginkább a Monosex c. albumig, de elsősorban az első három lemez előtt hajlok meg ▪ The Frozen Autumn ▪ Front 242 ▪ Dance Or Die ▪ Sol Invictus ▪ Soap&Skin ▪ Zola Jesus ▪ Jack November ▪ Petra Schelm ▪ Wardruna ▪ Ordo Rosarius Equilibrio ▪ Deine Lakaien ▪ Faith and the Muse ▪ The Beauty Of Gemina ▪ And One ▪ korai Sisters Of Mercy ▪ kevés Siouxsie And The Banshees ▪ Weimar Gesang ▪ Coil ▪ Chris & Cosey ▪ Darkwood ▪ Sonne Hagal ▪ Forseti ▪ néhány Death In June, Current 93 ▪ The Legendary Pink Dots ▪ Violet Arcana ▪ Claire Voyant ▪ Joy Division ▪ néha Fields Of The Nephilim ▪ Cocteau Twins ▪ Pink Floyd alap (bár nem mindegyik) ▪ Skeleton Hands ▪ Recoil ▪ Melotron ▪ Covenant ▪ VNV Nation ▪ Kirlian Camera ▪ Sixth June ▪ [de:ad:cibel] ▪ Diary Of Dreams ▪ In Strict Confidence ▪ Seventh Harmonic ▪ Collection D'Arnell-Andrea ▪ Solitary Experiments ▪ Farblos ▪ Pazuzu ▪ Nitzer Ebb ▪ Leather Strip ▪ Laibach ▪ Camouflage ▪ Human Tetris ▪ Echo & The Bunnymen ▪ Placebo ▪ Ladytron ▪ Editors ▪ régen Bonanza ▪ Popular ▪ Nulladik Változat ▪ F.O. System ▪ The Smith / Morrissey ▪ O. Children és mások.

Simon and Garfunkel ▪ The Animals ▪ Supertramp ▪ néhány korai, de inkább kései Beach Boys ▪ bárgyú és negédes észak-amerikai '60-as évek popzenéiből.


Ann’ Sannat /Alizbar ▪ Loreena McKennit ▪ Garmarna ▪ Laurie Anderson ▪ Enya ▪ Ataraxia ▪ Arcana ▪ Qntal ▪ Corvus Corax ▪ Faun.


new wave / synthpop:


A Flock Of Seagulls ▪ korai OMD ▪ Soft Cell ▪ The Human League (’79-es!) ▪ Gary Numan ▪ Anne Clark és a többiek.

Valamint összevissza a teljesség kedvéért (ezek közül csak innen-onnan pár nótát):


IAMX, Faithless, Muse, Keane, Interpol, Killers, The National, The Stone Roses, Elbow, Coldplay, The Psychedelic Furs stb.

Brian Eno ▪ Jean Michael Jarre néhány lemezét ▪ Vangelis ▪ Tangerine Dream (Rubicon!) ▪ Boytronic (kb. 60 %).


Ritkán jazz, de hülye vagyok hozzá.


Jocelyn Pook ▪ Steve Reich ▪ Arvo Part ▪ Yann Tiersen ▪ Angelo Badalamenti ▪ Diana Krall ▪ Gotan Project ▪ Muzsikás ▪ Lovász Irén / Hortobágyi László ▪ Ökrös Együttes ▪ Ghymes ▪ Bach ▪ Bartók ▪ Ligeti György, Sáry László, John Cage, Stockhausen, Schönberg agymenéseit ▪ Morton Feldmann ▪ Rachmaninov néhány ▪ Mozart (elsősorban a Requiem és a C-moll mise) ▪ Hildegard von Bingen ▪ Lassus ▪ Josquin ▪ Vivaldi ▪ Haendel ▪ Chopin etc.

Ez nem azt jelenti, hogy mindegyik zenekart / zeneszerzőt, már annyira ismerem, hogy hátat fordíthatok magamnak.

Bartók rádió (kivéve, ha Donizettit, Rossinit, egyéb „szívfájdalmas” operaáriákat, hallójárataimat gyaluló „umcatta-trattatta” fúvós zenét adnak „komolyzenének” felcímkézve.)

A Live365 és a Schwarze Welle internetes (dark/gothic/synth/EBM) rádiókat (ezek kifulladásig).



De mindig olyan zenére vágytam, ami kipusztítja a világból a hangot, s megteremti a végső csendet.

(Talán néhány D.C.D áll ehhez a legközelebb, s leginkább a középkori spirituális művek.)



MOZGÓKÉP:

Da Vinci Learning ▪ Ozone Network ▪ Viasat History ▪ Mezzo. Ált.: ismeretterjesztő / természet / tudományos és dokufilmek;
sorsok, múlt, jövő;

leleplezés, szembenézés, útkeresés.

És néha focimeccsek.


Cakó Gábor Beavatás c. esszéműsorát (Duna).
--- --- ---


SZUBJEKTÍV FILMLISTA
- hollywoodi 'A' kat., art, egyebek -
Amik közel állnak hozzám.
(Ha úgy érzed, szeretnél pótolni, támpontként talán jól jöhet):



Animáció:
Pl.: Reisenbüchler Sándor, Jankovics Marcell, Cakó Ferenc (Ad Rem - ez kiemelten ajánlott), Orosz István, Gyulai Líviusz ▪ Balance (r.: Wolfgang and Christoph Lauenstein, Germany, 1989.)



Magyar:

Emberek a havason; Ének a búzamezőkön (Szőts István) ▪ Szerelmes film; Mephisto; Bizalom (Szabó István) ▪ Körhinta; Hannibál tanár úr; Édes Anna; Húsz óra; 141 perc a befejezetlen mondatból; Ötödik pecsét; Magyarok (Fábri Zoltán) ▪ Tízezer nap (Kósa Ferenc) ▪ Oldás és kötés; Szegénylegények (Jancsó Miklós) ▪ Árvácska; Pacsirta (Ranódy László) ▪ Ház a sziklák alatt; Szerelem (Makk Károly) ▪ A tizedes meg a többiek; Hattyúdal (Keleti Márton) ▪ A nagyrozsdási eset (Kalmár László) ▪ Az eltüsszentett birodalom (Banovich Tamás) ▪ Legényanya (Garas Dezső) ▪ 80 huszár (Sára Sándor) ▪ Jób lázadása (Kabay Barna, Gyöngyössy Imre) ▪ Elégia; Szinbád (Huszárik Zoltán) ▪ Hideg napok (Kovács András) ▪ A halálraítélt (Zsombolyai János) ▪ Chico (Fekete Ibolya) ▪ Visszaszámlálás (Erdőss Pál) ▪ Kárhozat; Werckmeister harmóniák (Tarr Béla) ▪ Szél (Iványi Marcell) ▪ Szenvedély (Fehér György) ▪ Céllövölde; Video blues; Torzók; A hetedik kör (Sopsits Árpád) ▪ A tanú (Bacsó Péter) ▪ Megáll az idő (Gothár Péter) ▪ Felhő a Gangesz felett (Dettre Gábor) ▪ Pályamunkások; Sodrásban; Zöldár; Holt vidék (Gaál István).

Külföldi:

Az „Óperencián” túl:

A vágy tovább él; A semmi ágán…; Henry Fool (Hal Hartley) ▪ A cementkert (Andrew Birkin) ▪ Eljövendő szép napok; Felicia utazása (Atom Egoyan) ▪ Mezítelenül (Mike Leigh) ▪ Orlando (Sally Potter) ▪ Órák (Stephen Daldry) ▪ Napok romjai (James Ivory) ▪ Elizabeth (Shekhar Kapur) ▪ Hollywoodi lidércnyomás; Fargo; Nem vénnek való vidék (Coen fivérek) ▪ Szerelemre hangolva (Wong Kar-wai) ▪ Tűzvirágok; Bábok (Kitano Takeshi)





Káosz; A vihar kapujában; Álmok; Derszu Uzala (Akira Kuroszava) ▪ A kopár sziget (Kaneto Shindô) ▪ Korcs szerelmek, 21 gramm, Babel (A. G. Inárritu) ▪ Radírfej; Twin Peaks; Elefántember; A straight story (David Lynch) ▪ Aranypolgár; Othello; A per (O. Welles) ▪ Elveszett jelentés (Sofia Coppola) ▪ Keresztapa; Apokalipszis most (F. F. Coppola) ▪ Koyaanisqatsi - Kizökkent világ; Powaqqatsi; Naqoyqatsi - Erőszakos világ (Godfrey Reggio) ▪ Hetedik (David Fincher) ▪ Magnólia (P. T. Anderson) ▪ A bárányok hallgatnak (Jonathan Demme) ▪ A John Malkovich-menet; Adaptáció (Spike Jonze) ▪ Underground; Arizóniai álmodozók (E. Kusturica) ▪ Zelig (Woody Allen) ▪ A misszió (Roland Joffé) ▪ A szarvasvadász; Hajsza a nap nyomában (Michael Cimino) ▪ Aljas utcák; Taxisofőr; Dühöngő bika; Nagymenők; Casino; Az ártatlanság kora; Krisztus utolsó megkísértése (Martin Scorsese) ▪ A jó, a rossz, és a csúf; Volt egyszer egy vadnyugat (Sergio Leone) ▪ A máltai sólyom; Az üldözők; Hatosfogat (John Ford) ▪ A kötél; Psycho; Madarak; Vertigo (A. Hitchcock) ▪ A svindler (Robert Rossen) ▪ Gyalog galopp (Terry Jones-szal közösen + Terry Jones: Brian élete); Brazil; 12 majom (Terry Gilliam) ▪ Szárnyas fejvadász (Ridley Scott) ▪ Hold (Duncan Jones) ▪ Párbaj; Kapj el, ha tudsz; A. I. - Mesterséges értelem (Steven Spielberg) ▪ Gerry; Paranoid Park (Gus Van Sant) ▪ Memento (Christopher Nolan) - egyszer érdemes. ▪ K-Pax (Iain Softley) ▪ Tizenkét dühös ember; Serpico; Hálózat; Equus (Sidney Lumet) ▪ Híd a Kwai folyón; Arábiai Lawrence (David Lean) ▪ A keselyű három napja; A lovakat lelövik, ugye?; A cég (Sydney Pollack) ▪ Diploma előtt (Mike Nichols) ▪ A játékos; Rövidre vágva (Robert Altman) ▪ Ébredések (Penny Marshall) ▪ Ördögök (Ken Russel) ▪ Kafka; Traffic; Solaris (Soderbergh) ▪ Összeomlás (J. Schumacher) ▪ 1984 (Michael Radford) ▪ Madárka; A fal; Angyalszív (Alan Parker) ▪ Félelem nélkül (Peter Weir) ▪ Az ördögűző (rendezői változat); A félelem bére (William Friedkin) ▪ A Navigátor – Egy középkori Odüsszeia (Vincent Ward) ▪ A fiúk nem sírnak (Kimberly Peirce) ▪ Tortúra (Rob Reiner) ▪ A félelem kórháza; Az évszázad vihara (Craig R. Baxley) ▪ Dolores Claiborne (Taylor Hackford) ▪ A remény rabjai; Halálsoron (Frank Darabont) ▪ Mechanikus narancs; Ragyogás; 2001: Űrodüsszeia; Tágra zárt szemek (S. Kubrick) ▪ A rét; Apám nevében (Jim Sheridan) ▪ Véres vasárnap (Paul Greegrass) ▪ Utolsó éjjel (Spike Lee) ▪ Szemtől szemben (Michael Mann) ▪ Amerikai szépség (Sam Mendes) ▪ Amerikai história X (Tony Kaye) ▪ A hitetlen (Henry Bean) ▪ Max (Menno Mayjes) ▪ Beszélj hozzá (Pedro Almodóvar) ▪ Isten városa (Fernando Meirelles) ▪ Négyszáz csapás; Lőj a zongoristára (F. Truffaut) ▪ Tűz van, babám!; Száll a kakukk fészkére; Amadeus ▪ (Milos Forman) ▪ Rosemary gyermeke; A bérlő; Keserű méz (Roman Polanski) stb.

Modern idők; Az aranyláz; A kölyök (C. Chaplin) ▪ Metropolis (F. Lang) ▪ A Patyomkin páncélos (Eizenstein) ▪ A türelmetlenség (D.W. Griffith).

Az "Óperencián" innen:

Márványember; Az ígéret földje (Andrzej Wajda) ▪ Szigorúan ellenőrzött vonatok (J. Menzel) ▪ A bolond egy napja (Marka Koterskiego) ▪ Szexmisszió (Juliusz Machulski) ▪ A hosszútávfutó magányossága; Tom Jones (Tony Richardson) ▪ Florida, a paradicsom; Törvénytől sújtva; Éjszaka a földön; Szellemkutya (Jim Jarmusch) ▪ Rosencrantz és Guildenstern halott (Tom Stoppard) ▪ Síró játék; Michael Collins (Neil Jordan) ▪ Ágnes, az Isten báránya (Norman Jewison) ▪ A félelem bére (Henri-Georges Clouzot) ▪ 101 Reykjavík (Baltasar Kormákur) ▪ Hullámtörés; Járvány; Melankólia (Lars von Trier) ▪ A nap vége; Hetedik pecsét; Persona; Szégyen; Szenvedély; Tükör által homályosan; Úrvacsora; Farkasok órája; Kígyótojás stb. (Bergman) ▪ Stalker; Solaris; Andrej Rubjov (Tarkovszkij) ▪ Csalóka napfény; Oblomov néhány napja (Nyikita Mihalkov) ▪ A méhész (Theodoros Angelopoulos) ▪ Öldöklő angyal (Luis Bunuel) ▪ Amerikai barát; A dolgok állása; Berlin fölött az ég; (Wim Wenders) ▪ Az ifjú Törless; Katharina Blum elveszett tisztessége; A bádogdob; (Volker Schlöndorff) ▪ Miért lett R. úr ámokfutó; A zöldségkereskedő; Veronika Voss vágyakozása; Despair – Utazás a fénybe; A félelem megeszi a lelket; Maria Braun házassága (R. W. Fassbinder) ▪ Aguirre, Isten haragja; Fitzcarraldo (Werner Herzog) ▪ A kísérlet (Oliver Hirschbiegel) ▪ A hullám (Dennis Gansel).

Giuseppe Tornatore: Cinema Paradiso; Malena;

Puszta formalitás



A Baader-Meinhof csoport (Uli Edel) ▪ Fallal szemben (Fatih Akin) ▪ A zongoratanárnő (Michael Haneke) ▪ Piaf (Olivier Dahan) ▪ Bad Boy Bubby (Rolf de Heer) ▪ Veled is megtörténhet (R. Belvaux, A. Bonzel, B. Poelvoorde) ▪ Aaltra (Benoît Delépine és Gustave Kevern) ▪ Viridiana; Öldöklő angyal; A nap szépe; A burzsoázia diszkrét bája; A szabadság fantomja; A vágy titokzatos tárgya (Luis Bunuel) ▪ Fiúk a rács mögött; Biciklitolvajok (Vittorio de Sica) ▪ Napfogyatkozás; Az éjszaka (Michelangelo Antonioni) ▪ Róma, nyílt város (Roberto Rossellini) ▪ 8 és fél; Róma (Fellini) ▪ Allonsanfan (Paolo és Vittorio Taviani) ▪ Assisi Szent Ferenc; Ripley és a maffiózók (Liliana Cavani) stb.

------------------------------------------


Szerettem a tavaszt (amíg volt) ▪ Szerettem a telet (amíg, hetekig friss volt a hó) ▪ Szeretem a nyarat, mert szabadabban rezdíthetem magam a természetben ▪ Kora este elindulni, éjszakára megérkezni, hanyatt fekve megpihenni, s kókadtan az égboltra meredni egy szikla tetején ▪ A vadonban megszelídülni ▪ Szelíden andalogni a vadonban ▪ Hemperegni egy parkban ▪ Lenni.

Azokat a rendezvény- és / vagy programszervezőket, akik a szubkultúra létét tartósabbá teszik ▪ Ha egy rendezvényen hagyományőrző (leginkább fekete) dark / gothic viseletben vannak ▪ A DM "A Broken Frame" borítóját ▪ A DM "Construction Time Again" borítóját.




A „pesti srácokat” ▪ A civileket ▪ A házfoglalókat.


Bográcsozni ▪ A kávézók teraszán olvasgatni ▪ Dohányozni és sörözni ▪ Egyedül ülni a bárpultnál ▪ A kedves pultosokat ▪ Ha a távirányító a kezemben van filmnézés közben ▪ Ha a távirányító nem csak a kezemben van, de tudom is, melyik gombot kell megnyomnom ahhoz, hogy kijussak, adjak, megmaradjak ▪ Néha rám tör: a csendet - de a süketség állapotáig ▪ A zongorákat - főleg, ha klimpírozhatok rajtuk ▪ A válltáskám mélységeit ▪ Az összefüggéseket ▪ Ha képes vagyok az összefüggések felismerése nélkül is elfogyasztani egy cigánypecsenyét.

Bud Spencer-t és Terence Hill-t ▪ A Vissza a jövőbe c. tér-idő kontinuum elhajlást ▪ A féregjáratokat ▪ Amíg volt: TV2 – Propaganda c. műsorát ▪ Az éjjel leadott animációs kisfilmeket ▪ Lúdas Mátyást és a vajákos Biri nénét ▪ Magyar népmesék ▪ Hupikék törpikék ▪ Csocsó ▪ Almás rétes ▪ Reggelire: bundás kenyér, menzatea ▪ Töltött káposzta, lecsó ▪ Vacsora után a süteményt.

Gyertyát gyújtani ▪ Halottak napján a temetőket ▪ Halottak napján az élőket ▪ Ha egy templomban csak egyedül vagyok ▪ Ha egyedül vagyok, s rátalálok belső templomomra ▪ A feszületet ▪ Az áldozathozatalt ▪ A melankomonotóniát.

A dohos pincéket ▪ Idősebbekkel néhány szót váltani a megállóban ▪ Meghallani, amit mondanak ▪ Ülni egy padon ▪ Egy árokszélen ▪ Stoppolni ▪ Utazni a vakvilágba ▪ Felfedezni vakságunkban az értékeket ▪ Észrevenni keret mögött a kijáratot.



Gyakorolni az önzetlenséget ▪ Gyakorolni a hitet ▪ Gyakorolni a hit nélküli életet ▪ Disintegration ▪ A történést (vagy néha a semmit) ▪ Bűntudatban a falósejteket ▪ Bűntudat által a megtisztulást ▪ Önzetlen barátaimat, akik elfogadják „nyomoromat” ▪ Ha én is meg tudom ezt tenni ▪ Akik mernek hátat fordítani (vagy épp szembe nézni / menni).

Haladni, de nem menni.


Nem szeretem :
Az egómat. ▪ Az óraketyegést. ▪ A honvágyat.


Anime / manga láz (főleg a dark / gothic szubkultba való beszivárgását) ▪ Jégkorszak, Tarzan, Shrek, Pocahontas stb. A technikai (trükkanimációs) kivitelezés verejtékezően mesterkélt bűvészkedését ▪ Ha a felsoroltak mellett azzal érvelnek, hogy a vélt / valós társadalomkritikai megfontolások miatt értékesek ▪ Az ebben a filmekben lévő bárgyúságot és jópofáskodást ▪ Az öncélú, beteges horrorfilmeket ▪ A "halottkultuszt" ▪ A hollywoodizált magyar, francia, német filmeket ▪ Hogy mindig mindenhol szól a „zene” (de nem úgy, mint a Twin Peaks-ben) ▪ A musiceleket, az operettet, a "szuperbulikat", a "gigamegasztárokat", jó hangú szellemtöpörtyűket; liptaiclaudiákat, stólbucikat.

A jópofáskodást (magamon sem.) ▪ A „story-zást” ▪ Ha tapadnak ▪ Ha tapadok ▪ Ha tánc / zenehallgatás közben zavarnak ▪ A pitiánerkedést ▪ A részegséget ▪ Ha részegen nyomulnak ▪ A modortalan pultosokat ▪ A humortalan embereket ▪ Hogy mostanában nekem is kevésbé van humorom ▪ Hogy néha úgy érzem, a depressziótól vagyok depressziós; de ezen a vonalon, csak fordítva: az élettől nem jön meg az életkedvem.



A megalapozatlan, kategorikus kijelentéseket. Benyomásainkból, tapasztalatainkból, nem következik 'A' vagy 'B', legfeljebb 'A' vagy 'B' lehetősége. De még ez sem feltétlenül. Tudjuk, mégis állítunk, amiről nem állíthatnánk.

- §§§ -


Az európai Che-kultuszt ▪ Hugo Chavezt ▪ Putyint ▪ A kínai államot ▪ Az izraeli államot ▪ A naiv "obamázást" ▪ A naiv "schmittezést" ▪ A CCCP feliratú pólót ▪ A neonácikat, "tincshedeket", überszittyákat. ▪ A provokatív melegfelvonulásokat (és a provokatív "büszke" melegeket). De azokat is elküldeném Dr. Csernushoz, akik a kordon mögül dobálják őket. ▪ Az ultraneoliberális jajveszékelőket. Minden rekettye mögött fasisztákat látnak, ágyuk alatt megbúvó barna inges ellent, menetelő csizmák zaját hallják, közben csak politikailag manipuláltak, vagy épp politikailag manipulálnak. Meglehet, a múlt történései által érintve krónikus lelki gondokkal küzdenek, s emiatt képtelenek a józan gondolkodásra.

Úgy vélem, a jelenkor demokráciája csak egy "mátrix", Platón barlangjának mélye, elbűvölő mosoly a kirakatban, kommunikációs trükk, macskagyökér, álhumanizmusra épülő, manipulatív hivatkozási alap, amely csak arra jó, hogy elfedje előlünk a tényleges hatalmat, s annak valódi szándékát.
_____


A szemellenzős kivagyiságot ▪ Ha hazaszeretetünkben csak kifelé támadunk, de magunkat sosem utasítjuk rendre.

A Kádár-nosztalgiát ▪ A nosztalgikus múltba merengést ▪ Főleg, ha én alélok el egy múltbéli tájon ▪ A frusztrációt ▪ Az önértékelési zavart ▪ A komplexusokat ▪ Ha kidobnak, diszkvalifikálnak, csak mert nem azonosulok ▪ Az azonosulási kényszert ▪ A Hit Gyülekezetét, Jehova Tanúit, a mormonokat, a szkientológusokat ▪ A tartalmatlan neopogányokat.

Ha egy vallási csoport azt állítja, hogy csak az ő tanai által érhető el az üdvösség, akkor ott valami nem kóser. Csak az "ördögnek" lehet akkora egója, hogy kizárólagosságot hirdessen. Isten nem diszkriminál. Isten nem elválaszt, hanem összehoz. Ha mégis, ne az istenedre hivatkozz, mert neki vajmi kevés köze van ehhez. Isten gondolkodásra (keresésre) késztet; nyitottságra, párbeszédre, s nem arra, hogy feltétel nélkül fogadd el, amit eléd tesznek. Ha ezt teszed, fogoly leszel; vak, aki még a rácsokat is Isten ujjainak gondolja. Lekezelés és a bölcsesség mindennemű hiánya van abban, ha bárki azt állítja, hogy ott az igazság a kezében, s minden más kárhoztat.

Közhely mindez, de talán érdemes aláhúzni.


A dealereket.



A környezetszennyezést, az utcán szemetelést, a természet- és köztudat rongálást.


Ha vámpírárammal (standby üzemmóddal) szívatod a Földet ▪ Ha telt hasú mobilod ellenére, benne hagyod a töltőt a hálózatban (s ha jelzik, hogy ez nem jó, még neked fonnyad panaszra a szád) ▪ Ha feleslegesen égeted a villanyt ▪ Ha nyitott ablaknál fűtesz ▪ Ha a fűtőtest akkor is fortyog, izzik, pokoltorkából ontja a meleget, ha arra nincs is feltétlenül szükséged ▪ Ha nem tekered le éjszakára, vagy amikor huzamosabb időre elhagysz egy helyiséget ▪ Ha zuhanyozás helyett állandóan fürdesz, s folyatod a vizet, mintha manna lenne ▪ Ha folyóvíznél mosogatsz ▪ Ha nem kapcsolod ki a számítógépet használat után ▪ Ha nem hajtasz rá, hogy szelektáld a hulladékot ▪ Ha nem hajtasz rá, hogy másokat is biztass a környezetvédelemre. ▪ Ha lustaságod, közönyöd, ultraegoizmusod, vagy mínuszba átlendült szellemi képességeid miatt egy magad elhasználsz két paksnyi energiát havonta ▪ Ha pazarolsz, ócska, jelentéktelen tárgyakat / holmikat vásárolsz ▪ Ha csak azért vásárolsz, hogy kitöltsd magadban az űrt. ▪ Ha karácsonykor feldíszíted a házad, hogy önmagad tedd a kirakatba...

Ha nem teszed magad energiatakarékos üzemmódba,
és sz*rsz a
klímaváltozásra .






Ha mindezt nem érted, s korrepetálni kell belőle.


De ezzel végképp kinyitod ama székely bicskát a zsebemben: "A nagyvállalatok és a nagypolitika ellen úgysem tehetünk semmit, amúgy is elcsépelt téma, a csapból is ez folyik."

Talán nem véletlen; pl. hogy

a csapodból folyhasson a víz 20 év múlva is.




Köztereken gördeszkázást, falfirkászást ▪ Ha a parkokban kutyát legeltetnek ▪ Lakásban kutyát, macskát, egeret, pókokat ▪ A kutyaszaros és húgyszagú Budapestet ▪ Demszky „világvárosát” ▪ Azok elfogultságát, akik Demszkyre és hű komornyikjaira adták voksukat ▪ Hogy 20 év elteltével sincsenek a fővárosban nyilvános illemhelyek (voltak egy rövid ideig) ▪ Az ingatlanspekulációt ▪ Ha védett épületeket rombolnak le ▪ Ha védett területeken építkeznek, s a hatalmi szervek csak pislognak ártatlanul ▪ A pilátusi ártatlanságot ▪ Szijjártót, Lendvai Ildikót meg inkább hagyjuk...

A lekezelést (magamon sem).


A cinizmust


Adott esetben: nem csak a tehetetlenség belátásából származó fricskázó közöny, nem csak feleslegesen bántó, nem csak modortalan, nem csak a válaszfalak durva kötőanyaga, az eltávolodások eszköze, öncélú észosztás, hatalmi játékszer, maszturbáció; nem csak a másik gyengeségének visszatetsző leleplezése, hanem szomorú elfedése is a bennünk lévő hiányosságoknak. Olcsó és átlátszó szerep. Ne hivatkozz Szinópéi Diogenész-re, mert - vele ellentétben - a mi kezünkben nincs lámpás; a hordóhoz sincs semmi közünk; „napsugarunk” pedig pláne nem olyan minőségű, hogy ne mocskolódna be már az első foton, amint az a latrinába ér.




_____


Moziba járni. A sustorgás, fészkelődés, nyekergés, mászkálás, a hangos "filmelméleti" "bölcselkedések", a pop-cornos zacskók hangkavalkádja is elnyomják olykor a dolby-digitált.

Ha nem válaszolnak a levelemre (szokásuk ez épp úgy a hivataloknak, mint a magánszemélyeknek). Vagy nem a konkrét kérdésre reagálnak. (Nyilván mindenki utálja, de kiemelem, hátha magadra ismersz.) A chat-ből való köszönés nélküli kilépésről nem is szólva. Vagy, amikor órákat kell várni, hogy a másik mozduljon végre, de nem jut eszébe gesztusként kiírni, hogy "pill.". Ha én teszek figyelmetlenségem okán ilyet, elnézést.

Ha azt kérdem hányas a cipőd, nem a mellbőséged érdekel...


Piros lámpánál várakozni ▪ Várakozni ▪ A türelmetlenséget (leginkább magamon) ▪ Az aluljárókat ▪ Az ízléstelen, zsúfolt köztereket ▪ Ha egy politikai nagygyűlésen a pártvezér nevét éltetik kórusban, és csápolnak, mint egy Pokolgép koncerten ▪ A magyar ősmetál bandákat ▪ A Sziámit, a Kispált sem ▪ A Balaton zenekart végképp ▪ A Hooligens-től már viszket a tenyerem ▪ Balatonon a nyüzsgést ▪ A meghasonlott, elkurvult Szigetet ▪ A krsnás kaját ▪ A vörösbort (a fehéret is ritkán) ▪ A martinit, a vodkát ▪ Hogy dohányzom ▪ Ha szó nélkül viszik el a széket az asztal mellől ▪ Ha szó nélkül hatolnak be az "aurámba", s ha kitessékelem onnan őket, meg vannak sértődve.

A goát és a trance-et (persze mindig akad egy-két élvezhető kivétel) ▪ A hasonló electro vadhajtásokat, "club ebm"-szerű, „iparinak” felmagasztalt tompító zenéket ▪ A blues-t sem annyira (kivéve, ha vmi kocsmában szól, de akkor is kevésbé lelkesedem) ▪ Cserhátit ▪ Pressert. Főleg mióta cinikus és tudatlan módon lehúzta a Depeche Mode-ot. „Az zene?” - kulturált, művelt, képzett zenész ilyet nem kérdez...


Ráció és lélek diszharmóniáját. Ha egyik a másik rovására nyomul a pszichológiai térben, s mégis azt hiszi, képben van ▪ A tárgyilagossággal szembeni lustaságot / a reflexiókkal való cudar bánásmódot ▪ A szorongást, a görcsölést; az aggodalmat: a dolgok talán önmagukban állnak, s mi csak szolgái vagyunk az objektív világnak. (Objektív világ? Az meg mi?) ▪ Azt, hogy a szánalom pejoratív lett - az együttérzés pedig mellőzött. ▪ Hogy minden sz*rt magunkra veszünk - pedig nem ránk, csupán a helyzetre biggyesztették a jelzőt.

Ha kedvellek, de mégis idegenként viselkedem ▪ Nyalogatni szánalmas sebeim, s tőled kérni a gézt ▪ Ha a géz, amit adsz piszkos. ▪ Hogy néha nem tudok rád figyelni ▪ Hogy nincs időnk egymásra ▪ Az időt ▪ Az örökkévalóságot (kivéve, ha „most” történik). ▪ Az emlékezést ▪ A felejtést ▪ A falakat – két ember közt az átjárhatatlanságot ▪ A híresztelésekkel ellentétben: a rosszkedvet ▪ A manipulációt

A játszmázást.


Főleg, ha ripők módon megkísérlik, hogy belevonjanak, aztán egyszer csak azon kapom magam, hogy már én is a sakktábla előtt ülök...





Meg ami még jön :


Önarckép


A vádirat már elkészült.
A folyosón, mint kifüggesztett
emlékplakett lóg a falon.
Minden nap elmész mellette,
s görcsbe rándul a gyomrod.
Már fejből tudod a szöveget,
s mégis minden alkalommal
megnézed. A padlón a lábnyomok
egyre mélyülnek – havazik.
Fázol. Mozgásod nehezül,
szívverésed lassul, de nem
akarod a téli kabátot.
Mezítláb taposod az utat,
aztán a járatból barikád lesz,
s a relikviával magad is eltűnsz.


(I.K.)



LILIAN DARK MUSIC HALL


Mindennapi kortárs magyar vers - Facebook oldal



Elérhetőség
Az elérhetőségek csak regisztrált felhasználók számára láthatók!
 
Fejráta

Barát
Kölcsönösen: Anamnesimus, Banshee, bubuly, Fineas, GeminiOmen, Gulliver_Foyle, Judytt, Kek, kicsiCsili, Kinoko, Loverman, Maci101, Myni, Papee, RedDragon, tHe.sHAdE, tuli
Bejelöltem ôket: N.W.girl

Haver (Kedvenc)
Kölcsönösen: .Mo., Aasho, andone, anka, Arpi, BeheritPlasticDoll, BZmot, CharlyKruspe, Cristyn, croleylaci, d4m4g3, damilaja, denever, dmon, Emke, exe, Findusz, Freya, funkerhtk, GeminiOmen, Gulliver_Foyle, Homesick, KevinLeeb, KovacsJanos, Lidell, LionQueen, liquid, Madina, Magorum, mumin, muschikatze, Nolyemi, Okoska, Papee, Plastic_Puppet, Poison-Kiss, szabi81, Villemo, Zero
Bejelöltek engem: N.W.girl

SEX.OBJEKT
Mennyire vállalnám be? 32 bejelölés, 25 nyilvános
-3 Átlagos értékelés: 2.9375 +3
Ránézek és kasztrálom magam. Nemtől függetlenül. Hm. Talán. Olyan nemi szerveim izgulnak fel tőle, amik eddig még nem is léteztek.

COOLNESS (DÖGÖSSÉG)
Mennyire jó arc? 106 bejelölés, 95 nyilvános
-3 Átlagos értékelés: 2.9906 +3
Kifesteném vele a falat, annyira nem csípem. Átlagos vagy kicsit jobb. Táplálkozni lehet a kifújt széndioxidjából, annyira cool.

PROFIL
Mennyire jó a profilja? 117 bejelölés, 103 nyilvános
-3 Átlagos értékelés: 2.9658 +3
Mi van a kritikán aluli alatt? Na pont olyan. Ránéztem, láttamoztam. Gyakran nézem, tartalmas, szórakoztat.

Profil megtekintések száma : 1773
 
Felhasználónév
Jelszó
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)

Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in szükséges. Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision